کرایوتراپی زگیل تناسلی

کرایوتراپی زگیل تناسلی مردان

کرایوتراپی زگیل تناسلی چیست؟

زگیل ها گاهی خود به خود از بین می روند، اما این ممکن است سال ها طول بکشد. اگر نمی خواهید صبر کنید، می توانید کرایوتراپی زگیل تناسلی را برای درمان زگیل تناسلی خود امتحان کنید. پزشکان این فرآیند را کرایوتراپی یا منجمد کردن می نامند. کرایوتراپی یا فریز یکی از رایج ترین راه ها برای خلاص شدن از شر این زائده ها است. همچنین می تواند احتمال گسترش زگیل به سایر نقاط بدن شما را نیز کاهش دهد.

کرایوتراپی زگیل تناسلی معمولاً فقط چند دقیقه طول می کشد و بهتر است در مطب پزشک انجام شود. البته می توانید این کار را در خانه با یک کیت مخصوص هم انجام دهید. در صورتی که کرایوتراپی به درستی انجام شود، نباید جای زخم بر جای بگذارد.

کرایوتراپی زگیل تناسلی در مطب

اکثر پزشکان برای کرایوتراپی زگیل تناسلی از نیتروژن مایع استفاده می کنند که می تواند به دمای -200 درجه فارنهایت برسد تا زگیل را منجمد کند. پزشک ممکن است قبل از انجام فریز زگیل تناسلی ، پوست مرده ناحیه زگیل تناسلی را شیو کند.

پزشک از یک سواب پنبه ای یا یک اسپری “کرایوگان” برای اعمال نیتروژن مایع روی زگیل تناسلی و مقداری از پوست اطراف آن استفاده می کند. احساس انجام این ممکن است مانند یک تکه یخ باشد که پوست شما را لمس می کند، اما فقط چند ثانیه طول می کشد. ممکن است پوست شما برای مدت کوتاهی بی حس شود و همچنین ممکن است درد داشته باشد، قرمز شود و سپس تاول ایجاد کند.

کرایوتراپی زگیل تناسلی مردان

پس از انجام کرایوتراپی زگیل تناسلی، وقتی که مطب پزشک خود را ترک می کنید، باید بتوانید به روال عادی زندگی، از جمله دوش گرفتن و حمام کردن، بازگردید. ناحیه منجمد شده معمولاً عفونی نمی شود، اما مراقب علائمی مانند قرمزی یا تورم شدید باشید.

در نهایت، جایی که نیتروژن مایع اعمال شده است، یک گلوله یخ تشکیل می شود. که حدود یک هفته بعد از بین می رود. سعی کنید به آن دست نزنید و اجازه بدهید خود به خود بیفتد.

برخی از پزشکان ممکن است از شما بخواهند که برخی از آماده سازی ها را در خانه انجام دهید، مانند استفاده از اسید سالیسیلیک، یکی دیگر از درمان های رایج زگیل. در صورتی که انجام چنین کاری لازم باشد، پزشک دستورالعمل لازم را به شما ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: درمان زگیل تناسلی ؛ زگیل تناسلی در مردان

کرایوترایی زگیل تناسلی در منزل

همچنین می توانید از محصولات کرایوتراپی برای از بین بردن زگیل در خانه استفاده کنید. کیت های بدون نسخه از پروپان دی متیل اتر به جای نیتروژن مایع استفاده می کنند. البته به اندازه درمانی که از پزشک خود در مطب دریافت می کنید مؤثر نیستند.

هرگز از محصولات خانگی برای درمان زگیل تناسلی استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث آسیب شدید شود.

تاثیر کرایوتراپی زگیل تناسلی

یک نوبت درمان کرایوتراپی ممکن است برای خلاص شدن از شر زگیل های کوچک تر کافی باشد. موارد بزرگتر ممکن است به چندین جلسه فریز کردن زائده ها نیاز داشته باشند. این درمان ها احتمالاً 2-3 هفته از هم فاصله خواهند داشت. پزشک شما احتمالاً اسید سالیسیلیک را بین هر درمان استفاده می کند.

فریز زگیل تناسلی مردان معمولاً 50 تا 70 درصد زگیل ها را پس از 3 یا 4 درمان از بین می برد. دقت داشته باشید که کرایوتراپی زگیل تناسلی مردان می تواند زائده ها و زگیل را از بین ببرد اما نمی تواند آنها را درمان کند.

دریافت مشاوره و یا نوبت حضوری
امکان برقرار تماس از طریق شماره موبایل 09304182098

به صورت تلفنی و یا ارسال پیام واتساپ و تلگرام در هر ساعتی از شبانه روز

دیدگاه خود را بنویسید

0 دیدگاه در مورد "کرایوتراپی زگیل تناسلی" ثبت شده
    اولین دیدگاه و یا پرسش را از طریق فرم بالا ثبت کنید 👆😍