ارتباط اندازه آلت تناسلی به ژنتیک و مسائل ارثی

اندازه آلت تناسلی تا حد بسیاری به ژنتیک فرد مربوط است اما موارد دیگری هم در آن نقش دارند. هورمون ها، سبک زندگی و سایر عوامل محیطی هم روی سایز آلت تناسلی تاثیر گذار هستند. برخی تغییرات خاص در سبک زندگی مثل کاهش وزن اطراف پایه آلت تناسلی آن را بلندتر جلوه می ‌دهد.

اصلاح موی زهار هم باعث بلندتر دیده شدن آن می شود. با اینکه این موارد سایز اصلی آلت را تغییر نمی دهند اما باعث افزایش اعتماد به نفس فرد می ‌شوند.

کدام ژن ها روی سایز آلت تناسلی تاثیر می گذارند؟

سایز آلت تناسلی برگرفته از ترکیبی از ژن ها مخصوصاً کروموزوم های جنسی است که از والدین به ارث می رسند.

کروموزوم های جنسی، جنسیت فرد و ویژگی های ثانویه جنسی او را مشخص می کنند که در دوران بلوغ آشکار خواهند شد مثل موی صورت در مردان و فرم گیری باسن در زنان.

مردان یک کروموزوم X و یک Y دارند و زنان دارای دو کروموزوم X هستند. کروموزوم Y از پدر به ارث رسیده و حاوی ژن SYR (مذکر ساز) است. ژن SYR باعث شکل گیری بیضه ها و اندام های تناسلی داخلی و خارجی می شود.

در حالی که وجود کروموزوم Y باعث ایجاد آلت تناسلی می ‌شود اما لزوماً تعیین کننده ویژگی های آلت تناسلی مثل طول، قطر و محیط آن نیست.

این ویژگی ها بیشتر به کروموزوم X  وابسته هستند که از مادر رسیده و حاوی ۹۰۰ ژن است، در مقایسه با کروموزوم Y ی که فقط ۹۰ ژن دارد. تاثیر کروموزوم X از جانب مادر توضیح دهنده سایز های مختلف آلت تناسلی در پسرهای یک خانواده است.

ژن خاص هر فرد (نه ژن های گرفته از والدین) هم روی سایز آلت تناسلی تاثیر می گذارد. همچنین جهش های ژنتیکی هم در طول و هم ظاهر آلت موثر هستند.

ارتباط اندازه آلت تناسلی به ژنتیک

عوامل تاثیرگذار بر اندازه آلت تناسلی به غیر از ژنتیک

بسیاری از عوامل دیگر روی سایز آلت تناسلی تاثیر می گذارند مثل هورمون ها، تغذیه و قرارگیری در معرض سموم در رحم.

هورمون هایی همچون تستسترون مخصوصاً در دوران بلوغ روی رشد آلت تناسلی و طول نهایی آن در بزرگسالی تاثیر گذار هستند. تستسترون پایین با کوچک ماندن سایز آلت، کاهش میل جنسی و اختلال نعوظ در ارتباط است.

این هورمون با تغذیه مناسب و ورزش به شکل طبیعی افزایش می یابد. تغذیه مناسب مخصوصاً در سال‌ های اولیه زندگی هم روی هورمون و هم رشد کلی بدن تاثیر می گذارد.

تغذیه غلط می تواد منجر به کوچک ماندن سایز آلت شود. در مطالعات انجام شده روی حیوانات، قرارگیری در معرض سموم در رحم مثل فتالات (مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت پلاستیک جهت دوام آن) نشان داده روی سایز آلت تناسلی تاثیر گذار است.

فتالات نوعی مختل کننده آندوکرین بوده که در هورمون های لازم جهت تولید مثل اختلال ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید : 25 علامت تستوسترون پایین در مردان + علت‌های اصلی

 سایز آلت تناسلی و ژنتیک

باورهای نادرست درباره سایز آلت تناسلی و ژنتیک

چند باور نادرست درباره سایز آلت تناسلی وجود دارد مثل:

اگر پا بزرگ باشد آلت تناسلی هم بزرگ است.

هیچ ارتباطی بین سایز کفش افراد و آلت تناسلی آنها وجود ندارد. سایر بخش های بدن و اندازه آنها هم هیچ ربطی به اندازه آلت تناسلی ندارند.

استمناء

توجه داشته باشید که استمناء یا خودارضایی در مردان باعث رشد آلت تناسلی نمی شود. تعداد دفعات انجام آن هم در افزایش طول آن مهم نیست.

رضایت جنسی همسر

تحقیقات نشان داده اند سایز آلت تناسلی به هیچ ویژگی خاصی در شریک جنسی مرتبط نیست.

نادرست ترین باور، درباره مردانگی فرد و سایز آلت تناسلی او است. آلت سایز بزرگ نشانه مردانگی بیشتر نیست و به همین ترتیب آلت تناسلی کوچکتر تحقیر کننده نخواهد بود.

بیشتر بخوانید : بزرگ کردن آلت تناسلی : راهکارهای عملی

قانون میانگین ‌ها

متوسط طول آلت تناسلی در حالت عادی  ۹.۱ سانتی متر است و با نعوظ، این میزان به ۱۳.۲ می ‌رسد. اکثر مردان درباره میانگین سایز آلت تناسلی خود اغراق می ‌کنند. این اغراق منجر به احساسات بدی همچون خود کم بینی، عدم امنیت روانی و اضطراب می شود.

تحقیقات نشان داده اند تقریبا نیمی از مردان درباره سایز آلت تناسلی خود احساس رضایت ندارند.

اگر سایز آلت تناسلی در شما باعث ایجاد اضطراب شده بدانید که آلت تناسلی بزرگتر و قطورتر لزوما مردانگی بیشتری را به دنبال ندارد.

شناسایی دیدگاه های غلط و گمراه ‌کننده درباره سایز آلت تناسلی به غلبه بر این اعتقادات کمک می کند. کمک گرفتن از یک سکس تراپیست هم موثر است.  اگر در تهران هستید می توانید برای دریافت مشاوره تخصصی در رابطه با بزرگ کردن آلت تناسلی به کلینیک تخصصی اورولوژی الهام مراجعه کنید.

برای دریافت مشاوره و یا نوبت حضوری برای درمان زائده های پوستی، با شماره تلفن های : ۰۲۱۸۸۰۷۳۱۳۶ و یا از طریق تماس تلفنی و یا واتساپ با شماره ۰۹۳۳۷۸۳۶۸۲۰ در تماس باشید.
سایر شماره تماس های کلینک : 02188591523 و 02188591358
آدرس ما را در صفحه تماس با ما مشاهده کنید.

دریافت مشاوره و یا نوبت حضوری
امکان برقرار تماس از طریق شماره موبایل 09304182098

به صورت تلفنی و یا ارسال پیام واتساپ و تلگرام در هر ساعتی از شبانه روز

دیدگاه خود را بنویسید

0 دیدگاه در مورد "ارتباط اندازه آلت تناسلی به ژنتیک و مسائل ارثی" ثبت شده
    اولین دیدگاه و یا پرسش را از طریق فرم بالا ثبت کنید 👆😍