اسکروتاکس یا تزریق بوتاکس به کیسه بیضه

اسکروتاکس تزریق سم بوتولنیوم (بوتاکس) به کیسه بیضه است. کیسه بیضه کیسه ای پوستی است که بیضه ها درون آن قرار می گیرند. اسکروتاکس ابتدا به عنوان روشی برای کاهش درد کیسه بیضه در صورت عدم کارایی جراحی تجویز می‌ شد.

تا حدود سال ۲۰۱۶ مردان بیشتری به این روش روی آوردند تا کیسه بیضه بزرگتر و در نتیجه رابطه جنسی بهتری تجربه کنند.

مزایای اسکروتاکس یا تزریق بوتاکس به کیسه بیضه

اسکروتاکس ابتدا به عنوان روشی کاملا پزشکی درمانی برای کاهش درد کیسه بیضه به علت التهاب استفاده می ‌شد.

تحقیقات نشان داده اند اسکروتاکس برای درد بلند مدتی (مزمن) که به درمان بند بیضه و یا واریکوسل پاسخ نمی دهد مفید است.

اخیرا مزایای بسیاری در زمینه اسکروتاکس به دست آمده از جمله:

• کمتر شدن چروک های روی کیسه بیضه
  • کمتر عرق کردن کیسه بیضه
  • بزرگ تر و پرتر شدن کیسه بیضه
  • پایین تر و شل تر قرار گرفتن بیضه ها
  • لذت بخش تر شدن رابطه جنسی

آیا اسکروتاکس مفید است؟

بسیاری از این ادعاهای غیرپزشکی بر پایه شنیده ها و نقل قول ها است و فقط چند مورد پایه و اساس علمی دارد. تحقیقی در مورد اختلال نعوظ به این نتیجه رسید تزریق بوتاکس به کورپوس کاورنوزوم ممکن است اختلال نعوظ را درمان کند.

کورپوس کاورنوزوم بافت اسفنجی ای است که با خون پر شده و باعث نعوظ می شود. تحقیقی دیگر در مورد تکنیک های جوانسازی کیسه بیضه پیشنهاد می‌ کند تزریق بوتاکس در عضلات نرم مخصوصاً در عضله دارتوس کیسه بیضه، به کاهش چروک آن کمک می ‌کند.

این عضلات در بزرگتر شدن کیسه بیضه موثر هستند.

هزینه و محل انجام اسکروتاکس

هزینه اسکروتاکس یا تزریق بوتاکس به کیسه بیضه در افراد متفاوت به صورت متغیر در نظر گرفته می شود. برای دریافت این هزینه با کلینیک الهام تماس بگیرید.

مثلاً قیمت پزشک متبحر و جراح با اپراتور تزریقات فرق دارد. اکثر بیمه ‌ها هزینه اسکروتاکس را پوشش نمی‌ دهند چون جزء عمل های زیبایی محسوب می شود.

اگر اسکروتاکس برای بیماری مزمنی انجام شود که درد یا سایر علائم دارد، ممکن است بیمه هزینه را متقبل شود.

بسیاری از جراحان زیبایی اسکروتاکس را در مطب و کلینیک خود انجام می دهند.

برای مقایسه قیمت ها با پزشکان مختلف در تماس باشید. از ملاقات و مشورت با پزشکان و صحبت درباره نحوه انجام و قیمت خجالت نکشید.

فردی را انتخاب کنید که با او و محل کارش راحت هستید.

بیشتر بخوانید : ارتباط بین درد پایین کمر و درد بیضه

اسکروتاکس یا تزریق بوتاکس به کیسه بیضه

تزریق بوتاکس به کیسه بیضه چگونه انجام می شود؟

اسکروتاکس عملی بسیار ساده است و پزشک موارد زیر را انجام می دهد:

• کمی کرم بی حس کننده روی کیسه بیضه می زند
  • کیسه بیضه را بررسی کرده و نقطه مورد نظر را جهت تزریق علامت گذاری می کند
  • سوزن را به آرامی وارد کیسه بیضه کرده و بوتاکس تزریق می شود. تزریق چندین بار تکرار می شود تا حداکثر پوشش را ایجاد کند
  • پزشک نقطه تزریق را که ممکن است کمی خونریزی کند تمیز می کند

کل این فرآیند ۲ تا ۴ دقیقه طول می کشد.

نقاهت بعد از اسکروتاکس

نقاهت اسکروتاکس سریع و بدون درد است. در واقع اسکروتاکس عملی سرپایی به شمار می ‌آید. به مطب می ‌روید، انجام می دهید و چند دقیقه بعد به منزل برمی‌ گردید. کل این مراحل در صورتی بیشتر طول می کشد که عارضه غیر طبیعی ای ایجاد شود (و یا به کاغذ بازی و پر کردن فرم نیاز باشد).

نیازی به مرخصی گرفتن از محل کار یا کنسل کردن سایر فعالیت ‌ها نیست. حتی در تایم ناهار و استراحت خود می توانید اسکروتاکس انجام دهید.

شاید بهتر باشد تا چند ساعت بعد از تزریق، وسایل سنگین بلند نکرده و رابطه جنسی نداشته باشید.

اما در اکثر موارد در انتهای روز به فعالیت‌ های طبیعی خود برمی گردند.

احتمالاً بلافاصله شاهد نتیجه حاصل از تزریق نباشید. طی چند روز تا یک هفته تغییرات را مشاهده خواهید کرد.

بیشتر بخوانید : علت آتروفی بیضه + تشخیص و درمان

عوارض تزریق بوتاکس به کیسه بیضه

عوارض این اقدام بسیار ناچیز است. برخی علائم ثبت شده بعد از تزریق اسکروتاکس این ها هستند:

• درد خفیف تا متوسط کیسه بیضه
  • بی حسی
  • ورم
  • کبودی اطراف محل تزریق
  • احساس سفتی در کیسه بیضه
  • کاهش تعداد اسپرم (که فقط در موش‌ های آزمایشگاهی مشاهده شد)

برخی عوارض ثبت شده تزریق بوتاکس در نقاط دیگر بدن دیده شده که اکثر آنها مرتبط با تزریق بوتاکس به ناحیه صورت است.

این عوارض بسیار نادر هستند:

• لرز
  • مشکل در صحبت کردن
  • مشکل در بلع
  • مشکل در تنفس
  • مشکل در بینایی صحیح
  • عدم کنترل مثانه
  • احساس ضعف و خستگی

اسکروتاکس چقدر دوام دارد؟

معمولاً اسکروتاکس سه تا چهار ماه دوام دارد. تحقیقات زیادی در این باره و استفاده از اسکروتاکس برای مقاصد درمانی صورت نگرفته است.

تزریق بوتاکس به کیسه بیضه برای درمان

تاثیر تزریق بوتاکس به کیسه بیضه

اسکروتاکس درمانی شناخته شده برای درد مزمن کیسه بیضه یا التهاب حاصل از بیماری ای است که روی کیسه بیضه تاثیر می گذارد.

در صورتی که فرد در کیسه بیضه دچار درد است اسکروتاکس موثر عمل می‌ کند.

تحقیقی در سال ۲۰۱۸ روی ۱۸ مرد دارای درد مزمن بیضه نشان داد تزریق اسکروتاکس این درد را تا سه ماه در حدود دو سوم از شرکت کنندگان کاهش داد.

اسکروتاکس مزایای بسیاری دارد اما هیچ مدرکی دال بر تاثیر آن بر بهبود رابطه جنسی وجود ندارد.

اگر می خواهید رابطه جنسی بهتری داشته باشید امتحان اسکروتاکس ضرری ندارد.

فراموش نکنید که بوتاکس عوارضی دارد که ممکن است در لذت جنسی تداخل ایجاد کند. در این صورت مشکلاتی از قبیل بی حسی و درد ایجاد می شوند.

برای تشخیص و درمان انواع مشکلات اندام تناسلی مانند درد کیسه بیضه … در تهران به کلینیک الهام مراجعه کنید. مراجعه به پزشک و دریافت درمان مناسب، مش تواند شما را از درد کیسه بیضه ناشی از التهاب خلاص کند.

0 دیدگاه در مورد "اسکروتاکس یا تزریق بوتاکس به کیسه بیضه" ثبت شده