اندازه آلت تناسلی مردان چقدر است؟

.

اندازه معمول و متوسط آلت تناسلی در مردان موضوعی است که بسیاری از آقایان قبل از هر چیز درباره آن سوال می پرسند.

شاید دلیل این پرسش عدم وجود حس اطمینان از سایز آلت تناسلی است که البته تبلیغات و مقایسه نقش مهمی در به وجود آمدن این حس کنجکاوی ایفا میکند.

طبق یک مطالعه منتشر شده در مجله بریتانیایی اورولوژی بین المللی (BJUI)، اندازه متوسط ​​آلت تناسلی مردان در حالت معمول 3.61 اینچ یا 9.1694 سانتی میتر و اندازه متوسط ​ در حالت نعوظ 5.16 اینچ یا 13.1064 سانتی متر است.

قطر متوسط در حالت معول 3.66 اینچ یا 9.2964 سانتی متر و در حالت نعوظ 4.59 اینچ یا 11.6586 سانتی متر است.

این قطر اندازه دور آلت تناسلی در بزرگترین حالت است.

به خواندن ادامه دهید تا در مورد اندازه آلت تناسلی، اهمیت اندازه مناسب برای رضایت جنسی و کارهایی که در صورت نگرانی برای اندازه کوچک می توان انجام داد بیشتر بدانید.

نتایج تحقیقات

مطالعات BJUI از اطلاعات 17 تحقیق که شرکت کنندگان آن بیش از 15000 مرد بودند استفاده کرده است.

علاوه بر میانگین های ذکر شده قبلی، تجزیه و تحلیل اندازه ها انجام شده و درصد آن ها در نمودار قرار داده شده است.

به عنوان مثال در 5 درصد موارد اندازه آلت تناسلی در حالت نعوظ 6.3 اینچ یا 16.002 سانتی متر است. این بدان معناست که از هر 100 مرد تنها پنج نفر دارای آلت تناسلی با اندازه بیش از 6.3 اینچ یا 16 سانتی متر هستند.

به همین ترتیب در 95 درصد موارد اندازه آلت تناسلی در حالت نعوظ 3.94 اینچ یا 10.0076 سانتی متر است و این بدان معناست که از هر 100 مرد تنها پنج نفر دارای آلت تناسلی با اندازه کمتر از 3.94 اینچ یا 10.0076 سانتی متر هستند.

مطالعات دیگر نیز نتایج مشابهی داشته اند. یک مطالعه منتشر شده در مجله اورولوژی همچنین نشان داد که از طریق اندازه آلت تناسلی در حالت معمول نمی توان اندازه آن در حالت نعوظ را پیش بینی کرد.

به عبارت دیگر اندازه آلت تناسلی مردان می تواند در حالت نعوظ یکسان و در حالت معمول متفاوت باشد.

چگونگی اندازه گیری آلت تناسلی

برای محاسبه طول از بالا تا سر آلت تناسلی خود را اندازه بگیرید. قسمت بالای آلت تناسلی همان جایی است که به استخوان شرمگاهی شما متصل می شود و سر آن قسمت گرد انتهای آلت تناسلی شما است.

هنگام اندازه گیری، چربی های مقابل استخوان شرمگاهی خود را فشرده کرده و طول اضافی مربوط به پوست را حساب نکنید.

قطر اطراف پایه یا قسمت میانی را اندازه گیری کنید.

آیا طول و اندازه آلت تناسلی اهمیت دارد؟

در برخی از مردان این نگرانی خاص وجود دارد که آیا آلت تناسلی آن ها از نظر جنسی برای خود و همسرشان راضی کننده خواهد بود یا خیر. برخی از مردان نیز نسبت به ظاهر برهنه خود احساس اضطراب دارند.

هنگامی که صحبت از رابطه جنسی می شود ممکن است اندازه بزرگتر همیشه بهتر نباشد.

محققان در مطالعه‌ای در مجله PLOS OneTrusted Source با 75 زن فعال جنسی درباره اندازه آلت تناسلی که برای یک رابطه کوتاه مدت و رابطه بلند مدت ترجیح می دهند مصاحبه کردند.

به این زنان 33 مدل آلت تناسلی 3 بعدی با ابعاد متفاوت ساخته شده از پلاستیک آبی نشان داده شد تا به نوع خاصی اشاره نشود.

​​در این تحقیق اندازه متوسط مورد نظر زنان برای یک بار رابطه 6.4 اینچ یا 16.256 سانتی متر طول و قطر 5 اینچ یا 12.7 سانتی متر بوده است.

اندازه متوسط ​​مورد نظر زنان برای یک رابطه بلند مدت 6.3 اینچ یا 16.002 سانتی متر طول و قطر 4.8 اینچ یا 12.192 سانتی متر است.

هر دو اندازه تنها کمی بزرگتر از حد معمول ​​بودند.

یک تحقیق مشابه دیگر درباره ترجیحات زنان که در BMC Women’s Health Trusted Source منتشر شده است نشان داد که برای رضایت جنسی قطر آلت تناسلی مهم تر از طول آن است.

درک یک مرد از اندازه آلت تناسلی خود می تواند بر اعتماد به نفس و تصور مثبت بر روی بدن تأثیر بگذارد.

مردانی که نسبت به اندازه آلت خود چه در حالت معمول و چه در حالت نعوظ آن آگاهی دارند ممکن است اختلال نعوظ ناشی از اضطراب و سایر مشکلات عاطفی را تجربه کنند.

درمانگرانی که با مردانی که دارای این نوع خودآگاهی هستند مواجه اند غالباً متوجه می شوند که درک یک شخص از “خیلی کوچک” با آنچه تحقیقات نشان می دهد یکسان نیست.

مطالعات یک منبع معتبر بر روی 67 مردی که نگران بودند آلت تناسلی آن ها خیلی کوچک است نشان داد که هیچکدام آن ها بر این باور نبودند که به عمل جراحی افزایش آلت تناسلی نیاز داشته باشند.

اندازه گیری آلت تناسلی
بیشتر بخوانید: عمل پروتز (ایمپلنت) آلت تناسلی در مردان

آیا می توان اندازه آلت تناسلی را افزایش داد؟

تصمیم و تلاش برای افزایش اندازه آلت تناسلی باید با مشورت متخصص اورولوژی انجام شود.

بر اساس مطالعات مجله اورولوژی توصیه می شود که تنها مردانی با طول آلت تناسلی در حالت معمول کمتر از 1.6 اینچ یا در حالت نعوظ کمتر از 3 اینچ یا 7.62 سانتی متر باید به عنوان کاندیداهای درمانی دراز مدت در نظر گرفته شوند.

پیش از پیگیری راه حل های خود لازم است یک ارزیابی روانشناختی انجام دهید و در مورد نگرانی های خود با یک درمانگر صحبت کنید.

شما و پزشک معالج باید به سؤالاتی از قبیل “آیا آلت تناسلی کوچک غیرعادی دارید، یا به اندازه معمول ​​نزدیک است؟” و “آیا برداشت یا ایده های غیرواقعی در مورد اندازه معمول آلت تناسلی دارید؟” پاسخ دهید.

قبل از هرگونه درمان بهتر است مشاوره روانشناسی را امتحان کنید و اگر قصد درمان دارید گزینه های متفاوتی وجود دارد.

نوعی عمل جراحی بر روی رباط وجود دارد که آلت تناسلی شما را به استخوان شرمگاهی داخل بدن متصل می کند. این عمل اجازه می دهد تا آلت تناسلی در خارج بدن بیشتر گسترش یابد.

جراحی پیوند پوستی در اطراف آلت تناسلی برای افزایش قطر امکان پذیر است.

برخی از مردان برای برجسته تر کردن بخشی از آلت تناسلی خود توسط یک پد چربی عمل لیپوساکشن اطراف استخوان شرمگاهی انجام می دهند.

پروتزهای بادی آلت تناسلی که از طریق جراحی در آلت تناسلی قرار داده می شوند نیز در درمان اختلال نعوظ و افزایش اندازه آلت تناسلی مؤثر هستند.

اگر علاقه مند به روشی هستید که اندازه آلت تناسلی شما را افزایش دهد، با یک پزشک متخصص که تجربه زیادی در انجام این امور دارد مشورت کنید.

همچنین باید نسبت به تبلیغات آنلاین در مورد قرص ها، کرم ها و سایر روش های درمانی که به شما وعده نتایج شگفت انگیز می دهند محتاط باشید.

در نهایت

در حالی که بسیاری از مردان به این فکر هستند که آیا اندازه آلت تناسلی آن ها تقریباً نزدیک به اندازه معمول و یا بیشتر از آن است، واقعیت این است که اندازه آلت تناسلی اکثر آقایان نزدیک به اندازه معمول است​​ و می توانید این را با اندازه گیری تایید کنید.

بیشتر بخوانید: علائم ناباروری ، دلایل و تشخیص آن

نکاتی برای تصور مثبت درباره بدن

اگر از بدن خود، چه اندازه آلت تناسلی و چه قسمت های دیگر ناراضی هستید برای احساس بهتر درباره خودتان این نکات مفید را امتحان کنید:

  • بر روی خصوصیات و قسمت های بدنی که دوست دارید مانند شانه های پهن یا یک لبخند زیبا تمرکز کنید.
  • وزن متناسب خود را حفظ کرده و ورزش های قدرتی را در برنامه تمرینی خود بگنجانید. اگر سالم و خوش اندام به نظر برسید شاید احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید.
  • بیش از حد به فکر اندازه آلت تناسلی خود نباشید. شما صرف نظر از اندازه آلت تناسلی می توانید شریک جنسی مناسبی باشید.
  • خود را با ورزشکاران، مدل ها و بازیگران مقایسه نکنید. با این کار تصویری ناسالم و غیرواقعی از ظاهر طبیعی و معمول ایجاد خواهید کرد.
  • وقت و انرژی بیشتری را صرف دنبال کردن موارد با ارزش مانند ورزش، سرگرمی، مسافرت و فعالیت های دیگر کنید. عزت نفس با ثبات ناشی از صفات غیرفیزیکی مانند خلاقیت، شعور و ارزش های شما است.
بیشتر بخوانید: درمان کوچکی آلت تناسلی مردان

تلفن ثابت

۰۲۱۸۸۵۹۱۵۲۳

۰۲۱۸۸۰۷۳۱۳۶

۰۲۱۸۸۵۹۱۳۵۸

تلفن همراه

۰۹۳۳۷۸۳۶۸۲۰

آدرس:

تهران، شهرک غرب، بلوار فرحزادی، دویست متر بالاتر از بلوار دادمان، کوچه ناخدا محتاج، انتهای بن بست، پلاک یک، طبقه یک

جهت دریافت نوبت از متخصص اورولوژی، دکتر علی حاجب برای معاینه، تشخیص و انجام آزمایشات لازم در کلینیک اورولوژی الهام در شهرک غرب و آگاهی از اطلاعات تماس با کلینیک الهام کلیک کنید

کلینیک اورولوژی غرب تهران

دریافت مشاوره و یا نوبت حضوری
امکان برقرار تماس از طریق شماره موبایل 09304182098

به صورت تلفنی و یا ارسال پیام واتساپ و تلگرام در هر ساعتی از شبانه روز

دیدگاه خود را بنویسید

0 دیدگاه در مورد "اندازه آلت تناسلی مردان چقدر است؟" ثبت شده
    اولین دیدگاه و یا پرسش را از طریق فرم بالا ثبت کنید 👆😍