هزینه فریز کردن زگیل تناسلی و قیمت کرایوتراپی 1402

هزینه فریز کردن زگیل تناسلی

تعرفه مصوب وزارت بهداشت هزینه فریز کردن تناسلی یا کرایوتراپی هر زگیل تناسلی 200 هزار تومان است.

اما کمتر کسی با یک زگیل برای درمان به ما مراجعه می کند، چرا که معولا افراد راه مناسب برای درمان را نمی دانند و گاهی اوقات هم بعلت تاخیر در مراجعه به پزشک، تعداد زگیل ها از یک، دو و گاهی حتی از سی عدد هم بیشتر می شود.

با این حساب، فریز کردن بیست زگیل تناسلی در اکثر کلینیک ها حدود چهار میلیون تومان برای فرد تمام می شود. (برخی پزشکان برای فریز کردن هر زگیل مبلغ چهارصد تا پانصد هزار تومان دریافت می کنند که این رقم برای فردی که 20 عدد زگیل تناسلی دارد، مبلغی بالغ بر 8 میلیون تومان می شود).

تعداد زگیلهزینه
یک200 هزار تومان
20 زگیل2 میلیون تومان

ما برای کاهش هزینه های افرادی که تعداد زگیل های آنها زیاد باشد و یا چندتای آنها به هم چسبیده باشد، هزینه را تا تا یک دوم پایین آورده و گاهی اوقات فریز کردن هر زگیل برای بیمار، حدود 100 هزار تومان تمام می شود.

تعرفه و قیمت فریز کردن زگیل تناسلی در سال 1402

مطابق با تعرفه مصوب وزارت بهداشت و درمان

هزینه برداشتن هر زگیل در سال 1402 با این روش 200 هزار تومان است.

کرایوتراپی زگیل تناسلی چیست؟

اصطلاح کرایوتراپی زگیل تناسلی (Cryotherapy for Genital Warts) به معنای درمان زگیل تناسلی با استفاده از روش فریز کردن است. زگیل تناسلی یک عفونت ویروسی است که باعث ایجاد زگیل های کوچک بر روی ناحیه تناسلی و آنوس می‌شود.

در کرایوتراپی زگیل تناسلی، با استفاده از سرمای شدید و محدودیت خونرسانی به ناحیه مورد نظر، بافت زگیل تناسلی تخریب می‌شود. این درمان معمولاً برای زگیل هایی که در ناحیه تناسلی قرار دارند استفاده می‌شود و به دلیل عدم نیاز به جراحی و عملیات، به عنوان یک روش درمانی غیرتهاجمی تلقی می‌شود.

معاینه، تشخیص و تجویز درمان زگیل تناسلی باید توسط یک پزشک انجام شود و تصمیم نهایی در مورد فریز کردن زگیل تناسلی یا روش درمانی دیگر با توجه به شرایط فرد باید توسط پزشک تصمیم گیری شود.

هزینه کرایوتراپی زگیل تناسلی به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه فریز کردن زگیل تناسلی ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد، که در ادامه به توضیح این عوامل خواهیم پرداخت.

1- محل معالجه : هزینه کرایوتراپی زگیل تناسلی می‌تواند به شدت متغیر باشد، از آنجایی که قیمت ها برای هر منطقه به صورت جداگانه تعیین می شود. هزینه درمان در شهرها و مناطقی با هزینه زندگی بالاتر، نسبت به مناطق دیگری که هزینه زندگی در آن کمتر است، بیشتر است.

2- تجهیزات و مواد مصرفی : یکی دیگر از عواملی که بر هزینه کرایوتراپی زگیل تناسلی تأثیر می‌گذارد، تجهیزات و مواد مصرفی استفاده شده در روش درمانی است. هزینه فرآیند ساخت این مواد مصرفی، هزینه تحویل و پردازش آن‌ها و همچنین اجاره و خرید تجهیزات مورد نیاز برای انجام عمل درمانی می‌تواند به عنوان یکی دیگر از عوامل بر هزینه کل تأثیر بگذارد.

3- دسترسی به پزشک : هزینه کرایوتراپی زگیل تناسلی به شدت بستگی به دسترسی به پزشک دارد. قیمت درمان با پزشک‌های مجرب و با سابقه بالا بیشتر است، در حالی که پزشکان جدیدتر و کمتر مجرب هزینه کمتری برای درمان می‌گیرند.

4- تعداد زگیل‌ها : تعداد زگیل‌هایی که باید درمان شوند، نیز به صورت مستقیم روی هزینه کرایوتراپی زگیل تناسلی تأثیر می‌گذارد. درمان بیشترین تعداد زگیل‌ها می‌تواند هزینه بیشتری داشته باشد.

5- سطح سختی زگیل‌ها : هزینه کرایوتراپی زگیل تناسلی بیشتر می‌تواند در صورتی باشد که زگیل‌ها در ناحیه حساس و دسترسی به آن‌ها سخت باشد. زگیل‌هایی که در ناحیه سختی قرار دارند و یا جایگاه دسترسی به آن‌ها سخت است، این عمل را بیشتر دشوار می‌کند و هزینه آن‌ها را افزایش می‌دهد.

هزینه کرایوتراپی زگیل تناسلی تنها به عواملی که در بالا ذکر شد، بستگی ندارد و ممکن است تحت تأثیر سایر عوامل همچون شرایط بازار، رقابت در بازار و دسترسی به فناوری‌های جدید قرار گیرد.

برای تخمین هزینه کرایوتراپی، بهتر است با پزشک خود یا مراکز درمانی مختلف مشورت کنید و اطلاعات لازم را در این خصوص از آن‌ها بگیرید.

برای دریافت مشاوره و یا نوبت حضوری برای درمان زائده های پوستی، با شماره تلفن های : ۰۲۱۸۸۰۷۳۱۳۶ و یا از طریق تماس تلفنی و یا واتساپ با شماره ۰۹۳۳۷۸۳۶۸۲۰ در تماس باشید.
سایر شماره تماس های کلینک : 02188591523 و 02188591358
آدرس ما را در صفحه تماس با ما مشاهده کنید.

دریافت مشاوره و یا نوبت حضوری
امکان برقرار تماس از طریق شماره موبایل 09304182098

به صورت تلفنی و یا ارسال پیام واتساپ و تلگرام در هر ساعتی از شبانه روز

دیدگاه خود را بنویسید

0 دیدگاه در مورد "هزینه فریز کردن زگیل تناسلی و قیمت کرایوتراپی 1402" ثبت شده
    اولین دیدگاه و یا پرسش را از طریق فرم بالا ثبت کنید 👆😍