تشخیص و درمان سیفلیس در تهران و مقابله با آن

درمان سیفلیس

برای درمان سیفلیس در تهران با کلینیک اورولوژی الهام برای دریافت نوبت تماس بگیرید. در صورت تشخیص و درمان سیفلیس در مراحل اولیه، درمان این بیماری بسیار ساده است. سیفلیس را می توان با آزمایش نمونه های زیر تشخیص داد:

خون : آزمایش خون می تواند وجود پادتن های تولید شده توسط بدن برای مقابله با عفونت را تایید کند.

پادتن های باکتری های منجر به سیفلیس به مدت چندین سال در بدن می مانند، بنابراین می توان از این آزمایش برای تعیین عفونت کنونی یا قبلی استفاده کرد.

مایع مغزی نخاعی : اگر احتمال عوارض سیفلیس در دستگاه عصبی وجود داشته باشد، پزشک نمونه ای از مایع مغزی نخاعی را از طریق پونکسیون کمری (LP) جمع آوری می کند.

از طریق مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها، مرکز بهداشت منطقه خدمات مربوط به شرکای جنسی را ارائه می کند. این خدمات به بیمار کمک می کنند احتمال ابتلا را به شرکای جنسی اطلاع دهد.

در ادامه، شرکای جنسی فرد بیمار تحت آزمایش و درمان قرار می گیرند تا گسترش سیفلیس محدود شود.

قبل از این مقاله بخوانید : علت ها و علائم سیفلیس

درمان سیفلیس

درمان ترجیحی در تمامی مراحل، پنی سیلین است. این دارو آنتی بیوتیکی است که ارگانیسم ایجاد کننده سیفلیس را می کشد.

اگر بیمار به پنی سیلین حساسیت داشته باشد، پزشک یک آنتی بیوتیک دیگر را پیشنهاد داده یا حساسیت زدایی به پنی سیلین را توصیه می کند.

درمان توصیه شده برای سیفلیس اولیه و ثانویه یا مراحل اولیه سیفلیس نهفته (یعنی عفونت طی سال گذشته) تزریق یک دوز پنی سیلین است.

اگر بیمار به مدت بیش از یک سال سیفلیس داشته است، آنگاه احتمال نیاز به دوزهای بیشتر وجود خواهد داشت.

پنی سیلین تنها درمان توصیه شده برای زنان باردار مبتلا به سیفلیس است. زنانی که به پنی سیلین حساسیت دارند تحت فرآیند حساسیت زدایی قرار می گیرند تا بتوانند پنی سیلین را تحمل کنند.

حتی اگر مادر طی بارداری تحت درمان سیفلیس قرار گرفته باشد، آزمایش سیفلیس مادرزادی باید برای نوزاد انجام شود. در صورت ابتلای نوزاد، درمان از طریق آنتی بیوتیک انجام می شود.

در اولین روز درمان، احتمال دارد بیمار دچار واکنش یاریش هرکس هایمر شود. نشانه ها و علائم این واکنش شامل تب، لرز، حالت تهوع، درد آزار دهنده و سردرد است. این واکنش معمولاً بیش از یک روز طول نمی کشد.

بیشتر بخوانید : آزمایشات مخصوص سیفیلیس

پیگیری پس از درمان سیفلیس

بعد از درمان سیفلیس، پزشک از بیمار می خواهد موارد زیر را انجام دهد:

• انجام آزمایش خون
  • معاینه منظم برای اطمینان از واکنش مناسب به دوز معمول پنی سیلین

پیگیری بیمار به مرحله تشخیص سیفلیس بستگی خواهد داشت.

• اجتناب از تماس جنسی با شرکای جنسی جدید تا زمانی که درمان کامل شده و آزمایش خون نشان دهد عفونت کاملاً از بین رفته است.
  • اطلاع رسانی به شرکای جنسی تا آن ها نیز بتوانند تحت آزمایش قرار گرفته و در صورت نیاز درمان شوند.
  • انجام آزمایش HIV

کارآزمایی های بالینی

مطالعات انجام شده توسط مایو کلینیک به بررسی درمان ها، مداخلات و آزمایش های جدید به منظور جلوگیری، شناسایی، درمان یا مدیریت این بیماری می پردازند.

مقابله و حمایت در درمان سیفلیس

تشخیص سیفلیس بیمار احتمالاً باعث ناراحتی شدید وی خواهد شد. در صورتی که فرد حس کند به او خیانت شده احتمال عصبانیت وجود دارد.  همچنین، در صورتی که فرد حس کند دیگران را مبتلا کرده، دچار شرم خواهد شد.

با این حال، بیمار باید از یافتن مقصر دست بردارد. همچنین، بیمار نباید فوراً به این نتیجه برسد که شریک جنسی به وی خیانت کرده است. احتمال دارد یکی از زوجین یا هر دو توسط شرکای جنسی قبلی مبتلا شده باشند.

آماده شدن برای مراجعه به پزشک

بیشتر افراد به سادگی نمی توانند جزئیات تجربیات جنسی خود را برای دیگران تشریح کنند.

با این حال، مطب پزشک تنها مکانی است که در آن باید این اطلاعات را برای دریافت درمان مناسب ارائه کرد.

تشخیص سیفلیس

بیمار چه کاری می تواند انجام دهد؟

• آگاهی از محدودیت های قبل از مراجعه: هنگام وقت گرفتن از پزشک، بیمار باید در مورد فعالیت های قبل از مراجعه از پزشک سوال بپرسد.
  • نوشتن همه علائمی که بیمار تجربه می کند حتی علائمی که ظاهراً ارتباطی با بیماری ندارند.
  • تهیه فهرستی از تمام داروها، ویتامین ها یا مکمل های مصرفی شخص.
  • نوشتن سوالاتی که بیمار می خواهد از پزشک بپرسد.

تعدادی از سوالاتی که می توان از پزشک پرسید عبارتند از:

• نام علمی عفونتی که به آن مبتلا شده ام چیست؟
  • نحوه انتقال این عفونت به چه صورت است؟
  • آیا این عفونت مانع بچه دار شدن من می شود؟
  • اگر حامله شوم، آیا احتمال دارد عفونت به بچه انتقال پیدا کند؟
  • آیا احتمال ابتلای دوباره به این عفونت وجود دارد؟
  • احتمال دارد این عفونت را از کسی گرفته باشم که تنها یک بار با او تماس جنسی داشته ام؟
  • آیا احتمال دارد این عفونت را تنها از طریق یک بار تماس جنسی به کسی انتقال دهم؟
  • چه مدت است که من به این عفونت مبتلا هستم؟
  • من دچار مشکلات پزشکی دیگری هستم. چگونه می توانم به بهترین شکل همه این بیماری ها را مدیریت کنم؟
  • آیا تا زمان درمان باید از تماس جنسی پرهیز کنم؟
  • آیا شریک جنسی من باید به پزشک مراجعه کند تا درمان شود؟
درمان درمان سیفلیس

چه انتظاراتی باید از پزشک داشته باشید؟

ارائه گزارش کامل علائم و تاریخچه جنسی به پزشک به وی کمک می کند بهترین درمان را برای بیمار انتخاب کند.

تعدادی از سوالاتی که پزشک می پرسد:

• چه علائمی باعث شد به من مراجعه کنید؟ چه مدت است که دچار این علائم هستید؟
  • آیا با مردان، زنان یا هر دو تماس جنسی دارید؟
  • آیا در حال حاضر دارای یک شریک جنسی هستید یا بیشتر؟
  • چه مدت است که با شریک یا شرکای جنسی کنونی خود بوده اید؟
  • آیا تاکنون به خود مواد تزریق کرده اید؟
  • چه کاری برای حفاظت از خود در برابر عفونت های مقاربتی (STI) انجام می دهید؟
  • چه کاری برای جلوگیری از حاملگی انجام می دهید؟
  • آیا تاکنون پزشک یا پرستاری به شما گفته است که مبتلا به کلامیدیا، تبخال، سوزاک، سیفلیس یا HIV هستید؟
  • آیا تاکنون به دلیل تخلیه مایع از ناحیه تناسلی، زخم تناسلی، درد هنگام ادرار یا عفونت اندام های جنسی تحت درمان قرار گرفته اید؟
  • چه تعداد شریک جنسی در سال گذشته داشته اید؟ در دو ماه گذشته چطور؟
  • آخرین تماس جنسی شما چه زمانی بوده است؟

بیشتر بخوانید : درمان زگیل تناسلی در تهران

در حال حاضر چه کاری باید انجام دهید؟

اگر فکر می کنید سیفلیس دارید، بهترین گزینه پرهیز از تماس جنسی تا زمان مشورت با پزشک است.

اگر قبل از مراجعه به پزشک می خواهید رابطه جنسی برقرار کنید، از شیوه های رابطه ایمن مثل استفاده از کاندوم بهره ببرید.

اگر فکر می کنید یکی از نشانه های سیفلیس را دارید، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید و برنامه درمانی خود را شروع کنید. برای تشخیص و درمان سیفلیس به کلینیک تخصصی اورولوژی الهام مراجعه کنید.

0 دیدگاه در مورد "تشخیص و درمان سیفلیس در تهران و مقابله با آن" ثبت شده