علت اختلال نعوظ چیست؟

صحبت کردن در مورد اختلال نعوظ Erection Dysfunction یا به صورت خلاصه ED و علت های احتمالی آن راحت نیست اما اختلال نعوظ شایع تر از آن است که فکر می کنید.

تنها در ایالات متحده، حدود 30 میلیون مرد دچار اختلال نعوظ هستند.

اختلال نعوظ چیست؟

این بیماری زمانی رخ می دهد که آلت تناسلی مردانه نتواند حالت سفتی خود را نگه دارد و یا نتواند آنقدر در این حالت بماند تا رابطه جنسی را برقرار کند.

برای 20 درصد از مردان مبتلا به اختلال نعوظ، دلیل این اختلال، یک مشکل یا اختلال روانشناسی و روانپزشکی است.

در صورتی که اختلال نعوظ ناشی از یک عارضه فیزیکی باشد، ممکن است آلت تناسلی با تحریک دچار نعوظ نگردد.

بیماری هایی که ممکن است موجب اختلال نعوظ شوند:

دلیل اختلال نعوظ می تواند یکی از چندین بیماری ای باشد که موجب کاهش جریان خون و عملکرد عصب می شوند.

اگر این بیماری ناشی از وضعیت سلامتی فرد باشد، به این معنی است که گزینه های درمانی برای آن وجود دارد.

بیماری دیابت – علت اختلال نعوظ

دیابت می تواند باعث آسیب عصبی و آسیب به رگ های خونی و عضلات شود و این آسیب ها منجر به مشکلاتی مانند درد، بی حسی یا از بین رفتن حس دست و پا می شوند.

بیماری دیابت همچنین ممکن است منجر به اختلال نعوظ شود، زیرا سیگنال های عصبی و جریان خون برای انجام فرآیند سفت شدن ضروری است و با افزایش سن مردان مبتلا به دیابت، مشکلات اختلال نعوظ به مراتب بیشتر می شوند.

یافتن گزینه درمانی مناسب

بیشتر موارد اختلال نعوظ قابل درمان هستند و داروهای خوراکی اغلب اولین گام در درمان به حساب می آیند.

با این حال، نشان داده شده است که تاثیر آنها برای مردان مبتلا به دیابت کمتر است و برای آنها ممکن است به گزینه های درمانی پیشرفته تری نیاز باشد.

در این موارد، گزینه های درمانی اختلال نعوظ مانند تزریق درمانی، دستگاه های وکیوم یا کاشت پروتز آلت تناسلی توصیه شوند.

مردان مبتلا به دیابت، سه برابر بیشتر از سایر مردان دچار اختلال نعوظ میشوند و این مسئله بیشتر در سنین پایین تر آنها را تحت تاثیر قرار میدهد.

تقریبا 95 درصد از مردان بالای 70 سال احتمالا دچار مشکلات مربوط با اختلال نعوظ هستند.

این برای شما به چه معنی است؟

اگر مبتلا به دیابت هستید و مشکل اختلال نعوظ دارید، با پزشک ارولوژیست یا پزشک دیابت خود در مورد بهترین گزینه های درمانی برای اختلال نعوظ صحبت کنید.

کلینیک الهام با بهره گیری از پزشکان متخصص و فوق تخصص ارولوژی می تواند شما را در تشخیص و درمان بیماری اخلال نعوظ یاری دهد.

بیماری قلبی – علت اختلال نعوظ

بیماری های قلبی و اختلال نعوظ

آیا می دانید که اختلالات نعوظ در 70 درصد از موارد، قبل از بیماری سرخرگ کرونری ظاهر می شوند؟ یعنی در 70 درصد موارد، بیماران پس از ابتلا به اختلال نعوظ، به بیماری های قلبی نیز دجار می شوند.

اختلال نعوظ می تواند یک نشانه هشدار دهنده زودهنگام برای مشکلات قلبی باشد.

در بیماری سرخرگ کرونری، انباشته شدن پلاکت درون سرخرگ می تواند مقداری خونی که می تواند در آن جریان داشته باشد را محدود کند.

از آنجا که سرخرگ هایی که به آلت مردانه خونرسانی می کنند، بسیار کوچک تر از آنهایی هستند که به قلب خون می رسانند، مشکلات قلبی عروقی می توانند در ابتدا خود را به شکل اختلال نعوظ نشان دهند.

این بیماری در میان بیماران قلبی عروقی (CVD) شایع است. مشکلات جنسی معمولا نشانه هایی از شروع مشکلات قلبی عروقی هستند و بنابراین باید به عنوان یک عامل خطرزا برای حوادث قلبی در نظر گرفته شوند.

به طور مشابه، بیماران قلبی عروقی (CVD) بیشتر در معرض خطر ابتلا به اختلال نعوظ هستند.

بنابراین، اختلال نعوظ و بیماری های قلبی عروقی ممکن است به عنوان دو شکل ظاهری مختلف از یک بیماری سیستمیک در نظر گرفته شوند.

در یک مطالعه که در آن مردان حدودا به مدت 6 سال مورد بررسی قرار گرفتند، آنهایی که مبتلا به اختلال نعوظ بودند:

62 درصد بیشتر دچار حمله قلبی شدند.

44 درصد بیشتر دچاراتفاقات ناشی از مشکلات قلبی عروقی شدند.

این برای شما چه معنی دارد؟

اگر دچار اختلال نعوظ هستید، باید با پزشک تان در مورد خطرات احتمالی بیماری های قلبی عروقی صحبت کنید و اگر در حال حاضر داروهای خاصی مانند نیتریت ها را برای قلب و یا مسدود کننده های آلفا را برای کنترل فشار خون مصرف می کنید، پزشک به شما توضیح می دهد که آیا داروهای اختلال نعوظ برایتان مناسب هستند یا بهتر است که از گزینه های دیگری استفاده کنید.

سرطان پروستات – علت اختلال نعوظ

سرطان پروستات به خودی خود علت اختلال نعوظ محسوب نمی شود، اما درمان با پرتودرمانی، هورمون درمانی و جراحی برای برداشتن کل غده پروستات می توانند منجر به مشکل درنعوظ شوند.

بعضی اوقات اختلال نعوظ ناشی از درمان سرطان پروستات، موقتی است اما بسیاری از مردان مشکلات مداومی را تجربه می کنند که باید با روش های دیگر برطرف شوند.

توانایی ارگاسم ارتباطی به غده پروستات ندارد، اگرچه مردی که رادیکال پروستاتکتومی (برداشتن پروستات) داشته است، ارگاسم خشک و بدون انزال خواهد داشت.

تا زمانی که حس پوست نرمال باشد، باید بتوانید با تحریک جنسی مناسب به ارگاسم برسید.

این بدان معناست که درمان اختلال نعوظ باید به شما این امکان را بدهد که زندگی جنسی سالمی را از سر بگیرید.

بیماری کلیوی – علت اختلال نعوظ

هورمون ها، جریان خون و بخش هایی از سیستم عصبی همگی باید برای رسیدن به حالت نعوظ و حفظ آن کار کنند، اما بیماری کلیوی می تواند همه موارد فوق را تحت تأثیر قرار دهد.

مشکلات عصبی – علت اختلال نعوظ

پارکینسون، آلزایمر و بیماری ام اس MS می توانند منجر به اختلال نعوظ شوند زیرا همه آنها می توانند توانایی مغز در برقراری ارتباط بین میل جنسی و سیستم تولید مثل را مختل کنند.

دریافت راهنمایی مورد نیاز

درمان نشدن اختلال نعوظ می تواند به اعتماد به نفس شما آسیب برساند و باعث استرس زیادی شود (حتی افسردگی و اضطراب).

بسیاری از مردان مبتلا به این بیماری احساس می کنند زندگی شان خارج از کنترل آنها است.

اما خبر خوب این است که امید برای درمان وجود دارد و می توانید کنترل زندگی تان را دوباره بدست بگیرید.

همین امروز برای درمان بیماری اختلال نعوظ مردان با کلینیک الهام شهرک غرب تماس بگیرید. پس از معاینه و تشخیص علت اختلال نعوظ، با آغاز فرآیند درمان اختلال نعوظ مجددا به زندگی عادی خود بازگردید.

کلینیک اورولوژی غرب تهران

0 دیدگاه در مورد "علت اختلال نعوظ چیست؟" ثبت شده