مواد غذایی که باید قبل از رابطه جنسی از خوردن آن اجتناب کنید

مواد غذایی مضر قبل از رابطه جنسی

سبک زندگی و عادات ما نقش مهمی در سلامت جنسی دارند. گاهی اوقات تغییر محیط و آنچه انجام می دهیم عملکرد جنسی را بهبود می بخشند. مثلاً اغلب بعد از ورزش شاهد بهبود خلق و خو هستیم که به عملکرد بهتر در رابطه کمک می کند. در اینجا به مواد غذایی مضر قبل از رابطه جنسی اشاره می کنیم که بهتر است از مصرف آنها خودداری کنید.

تغذیه هم نقش پررنگی در عملکرد جنسی دارد. در کنار لیستی از غذاهای مفید برای قبل از رابطه جنسی، باید لیستی هم از غذاهای مضر داشته باشید. میل جنسی بستگی به عوامل مختلفی دارد که تغذیه یکی از این عوامل به شمار می آید.

مواد غذایی که باید قبل از رابطه جنسی از خوردن آن اجتناب کنید

در زیر لیستی از غذاهای کاهنده میل جنسی را مشاهده می ‌کنید که نباید درست قبل از رابطه جنسی آنها را مصرف کنید.

برخی از این خوراکی ها عوارض و نتایج منفی و دراز مدتی روی سلامت جنسی دارند. بعضی غذاها و نوشیدنی ها خطر بروز اختلال نعوظ را افزایش می دهند.

برخی دیگر تاثیرات نامطلوبی در زمان مقاربت ایجاد می ‌کنند. برخی از این غذاها عبارتند از:

مواد غذایی مضر قبل از رابطه جنسی

1- مصرف الکل

الکل یک بازدارنده سیستم عصبی مرکزی است که به آن برای نعوظ احتیاج دارید. در این صورت نوشیدن بیش از حد باعث اختلال نعوظ خواهد شد.

همچنین الکل روی میل جنسی تاثیر می گذارد و سطح تستسترون را می‌ کاهد. کاهش لیبیدو در دراز مدت منجر به سایر مشکلات هم می شود.

2- غذاهای شور

غذاهای شور یکی از مواد غذایی هستند که باید قبل از رابطه جنسی از خوردن آن اجتناب کنید. فشار خون و جریان خون برای حفظ نعوظ ضروری هستند. با مصرف غذاهای شور، فشار خون به شدت بالا می رود.

در این صورت جریان خون در اندام های کوچک تر کاهش یافته که روی نعوظ و ارگاسم تاثیر می گذارد. پس اگر فشار خون بالا هم دارید باید کاملا از خوردن غذاهای پر نمک قبل از رابطه اجتناب کنید.

به این شکل در رگ ها حجم نیتریک اکسید کافی وجود نخواهد داشت. برخی انواع اختلال نعوظ تنها با مصرف غذاهای سالم بهبود می یابند.

قهوه قبل از رابطه جنسی

۳- قهوه

قهوه برای پریدن خواب صبحگاهی از سر و ایجاد انرژی مفید است اما توصیه به مصرف قهوه درست قبل از رابطه جنسی نمی‌ کنیم.

تحقیقات نشان داده اند قهوه باعث افزایش میزان کورتیزول می شود که همان هورمون استرس است.

به غیر از میل جنسی باید به حداقل آرامش ذهن قبل از شروع سکس برسید. اگر کلا فرد مضطربی هستید قهوه آن را بدتر کرده و روی کیفیت نعوظ تاثیر می گذارد. البته این مسئله در افراد مختلف متفاوت است.

۴- لبنیات

لبنیات و فرآورده های لبنی نباید قبل از رابطه جنسی استفاده شوند. چون هر روز از این محصولات استفاده می کنیم، به عوارض گوارشی آن ها عادت کرده‌ ایم.

در واقع این علائم، جزيی از روند نرمال عمل هضم نیستند. با عدم تحمل لاکتوز، علائم بدتر خواهند شد اما اگر این مشکل را ندارید نفخ را حتما تجربه خواهید کرد. کرمپ معده و نفخ جلوی میل و شوق جنسی را می گیرد.

۵- غذاهای پر ادویه

غذاهای پر ادویه و تند هم روی سیستم گوارش تاثیر منفی می گذارند. این غذاها سبب رفلاکس اسید معده می شوند.

اگر مشکل گوارشی و مشکلات مشابهی دارید رفلاکس اسید معده باعث درد و ناراحتی بیشتر می ‌شود. تصور کنید که چه بر سر میل جنسی می آید.

۶- نوشابه ‌های گازدار

اگر می خواهید رابطه جنسی لذت بخشی داشته باشید قبل از رابطه جنسی نوشیدنی های گازدار مصرف نکنید. مشکل اصلی این نوشیدنی ‌ها نفخ است که بعد از یک تا دو لیوان آغاز می شود.

نوشیدنی های غیر الکلی تستسترون را کاهش داده و میل جنسی را در درازمدت از بین می ‌برند.

همچنین حاوی سطوح بالایی از قند هستند که باعث چاقی و مشکلاتی در سوخت و ساز می شوند.

۷- پیاز

بوی نامطبوع پیاز سبب اجتناب مصرف آن قبل از رابطه جنسی می شود. علت منع مصرف پیاز، بد بودن آن برای سلامت نیست. اگر در حال آماده سازی شامی رومانتیک هستید داخل غذا پیاز نریزید.

۸- حبوبات

علت عدم مصرف حبوبات قبل از سکس کاملا مشخص است. حبوبات حاوی فیبری هستند که باعث تغییر رفتار روده می شوند. این اقدام از برخی جهات مفید است اما برای قبل از رابطه جنسی اصلا مناسب نیست.

حبوبات سطح کلسترول را کاهش داده و سلامت قلب و عروق را تضمین می ‌کند. حبوبات اصلاً بد نیستند فقط آن ها را در زمان مناسب مصرف کنید.

گوشت فراوری شده

۹- گوشت فرآوری شده

حتماً شنیده ‌اید که غذاهای فرآوری شده و مخصوصاً گوشت برای میل جنسی مثل سم هستند. در نتیجه گوشت فراوری شده از مواد غذایی است که باید قبل از رابطه جنسی از خوردن آن اجتناب کنید.

گوشت قرمز سرشار از چربی های اشباع شده است و باعث انسداد عروق و مشکل در نعوظ می شود. این مسئله درباره سیب زمینی سرخ کرده و سایر غذاهای سرخ شده و محصولات حاوی چربی ترانس هم صدق می ‌کند.

۱۰- دسر و شیرینی جات، یکی از مواد غذایی مضر قبل از رابطه جنسی

سایر غذاهایی که باید از مصرف آن ها قبل از رابطه اجتناب کنید شیرینی جات، دسر و غذاهای شیرین هستند. این خوراکی ها باعث افزایش ناگهانی انسولین شده و منجر به مقاومت به انسولین در بلند مدت می شوند.

مصرف طولانی مدت این خوراکی ها سبب چاقی شده که کاهش تستسترون را به دنبال دارد.

جویدن آدامس و سایر خوراکی ها با شیرین کنندگان مصنوعی هم مضر است. سوربیتول و سایر شیرین کننده های مصنوعی در معده جذب شده و منجر به تجمع و ایجاد علائم گوارشی می شوند

بیشتر بخوانید : 8 غذای مناسب برای سلامت جنسی مردان

مواد غذایی مضر قبل از رابطه جنسی

مواد غذایی ممنوعه قبل از رابطه جنسی

مصرف مواد غذایی زیر قبل از رابطه جنسی مانع از رابطه جنسی پرشور و هیجان می شوند. بهتر است از مصرف خوراکی های زیر قبل از رابطه جنسی اجتناب کنید

۱. قهوه

کافئین زیاد باعث افزایش سطح کورتیزول می شود که همان هورمون استرس است. در واقع کافئین مانع از ریلکس شدن بدن شده و میل جنسی را می ‌کاهد.

۲. خوراکی های شور (سیب زمینی سرخ کرده و پاپکورن)

این خوراکی ها باعث احتباس آب و نفخ می شوند. جریان خون سبب ارگاسم می شود و نمک بسیار در بدن جریان خون را با کندی همراه می ‌کند.

۳. میوه ها

از مصرف میوه مخصوصا بعد از غذا اجتناب کنید. میوه به سرعت هضم می‌ شود و همین امر منجر به کرمپ، نفخ و ناراحتی معده خواهد شد.

۴. الکل

شراب و آبجو سطح ملاتونین را افزایش می ‌دهند که در واقع همان هورمون خواب است. فقط یک لیوان نوشیدنی کافیست تا فرد را خواب آلوده کند و باعث مشکل در نعوظ، تاخیر در ارگاسم و افزایش احتمال انزال زودتر از موعد شود.

بیشتر بخوانید : علائمی که نشان می دهد مرد شما مشکلات سلامت جنسی دارد

۵. نعنا

نعنا خوشبو کننده خوبی برای دهان است اما تحقیقات نشان داده اند جلوی میل جنسی و انرژی را می گیرد. جویدن آدامس نعنایی به علت بلعیدن هوا سبب ایجاد نفخ می شود.

۶. نوشیدنی های گازدار

اگر به گاز حساسیت دارید از نوشیدنی های گازدار و نوشابه ها دور بمانید. قطعاً نمی خواهید در شبی رمانتیک با نفخ و گاز معده سر و کار داشته باشید.

سبزیجات خانواده کلم

۷. سبزیجات خانواده کلم

کلم بروکسل، گل کلم و بروکلی همگی گاز متان تولید می کنند. بهتر است قبل از مصرف آنها را خوب بپزید در غیر این صورت نفخ بسیاری ایجاد می کند.

۸. سویا، یکی از مواد غذایی مضر قبل از رابطه جنسی

هرچه تستسترون بیشتر باشد میل جنسی افزایش می یابد اما مصرف زیاد سویا باعث عدم تعادل هورمونی می شود. مردانی که ۱۲۰ میلی گرم سویا در روز مصرف می کنند با کاهش چشمگیر تستسترون مواجه می ‌شوند.

بنابراین غذاهای غنی از زینک (صدف، تخم کدو) یا امگا۳ مثل ماهی، آجیل برای تعادل هورمون ها و افزایش میل جنسی استفاده کنید.

اگر به دنبال راه هایی برای بهبود سلامت جنسی خود هستید متخصصین ما در کلینیک اورولوژی الهام در شهرک غرب می توانند بررسی های لازم را انجام داده و بهترین توصیه های درمانی را به شما ارائه دهند.

برای دریافت مشاوره و یا نوبت حضوری برای درمان زائده های پوستی، با شماره تلفن های : ۰۲۱۸۸۰۷۳۱۳۶ و یا از طریق تماس تلفنی و یا واتساپ با شماره ۰۹۳۳۷۸۳۶۸۲۰ در تماس باشید.
سایر شماره تماس های کلینک : 02188591523 و 02188591358
آدرس ما را در صفحه تماس با ما مشاهده کنید.

دریافت مشاوره و یا نوبت حضوری
امکان برقرار تماس از طریق شماره موبایل 09304182098

به صورت تلفنی و یا ارسال پیام واتساپ و تلگرام در هر ساعتی از شبانه روز

دیدگاه خود را بنویسید

0 دیدگاه در مورد "مواد غذایی که باید قبل از رابطه جنسی از خوردن آن اجتناب کنید" ثبت شده
    اولین دیدگاه و یا پرسش را از طریق فرم بالا ثبت کنید 👆😍