خون در ادرار بعد از ورزش

.

مواردی وجود داشته است که فرد پس از تمرین هایی چون وزنه برداری شدید و تمرینات ایروبیک برای توان بخشی قلبی، در ادرار خود خون مشاهده کرده است و دچار درد پهلو شده است. مشاهده خون در ادرار بعد از ورزش می تواند بسیار اضطراب آور باشد. دلایل بالقوه بسیاری، برخی خوش خیم و برخی جدی تر، وجود دارد.

یافتن علت وجود خون در ادرار بعد از ورزش ، تقریبا کاملا به سابقه پزشکی فرد بستگی دارد: آیا ضربه ای وارد شده است، آیا دارویی مصرف می شود، ماهیت خون چیست – مقادیر کم، حتی ناچیز خون یا لخته وجود دارد؟ – و آیا علائم مرتبطی دیده شده است؟

خون در ادرارد بعد از ورزش

لیست طویل علائم احتمالی، شامل سنگ کلیه، که معمولا با درد شدید همراه است؛ مشکلات کلیوی ابتدایی، شامل بیماری هایی که باعث التهاب می شوند، مثل گلومرولونفریت؛ ضربه، مثل تصادف با خودرو؛ و داروهایی که در انعقاد تداخل ایجاد می کنند مثل وارفارین، است.

رشد و نموی غیر طبیعی مثل سرطان نیز می تواند منشا خون ادرار باشد.

تمرینات شدید، از جمله وزنه برداری و تمرینات ایروبیک می تواند باعث ایجاد این مشکل شود.

عارضه به خصوصی به نام هماتوریای رژه وجود دارد که پس از اینکه سربازان، بعد از رژه های طولانی، در ادرار خود خون مشاهده کردند، ابداع شد.

بیمارانی که تحت برنامه توان بخشی قلبی قرار می گیرند نیز ممکن است داروهایی را مصرف کنند که خون را رقیق می کنند و منجر به پیدا شدن خون در ادرار می شوند.

معاینه معمول برای وجود خون در ادرار، شامل تست هایی برای بررسی انعقاد (مخصوصا اگر بیمار، دارویی مصرف می کند که ممکن است در این فرآیند اختلال ایجاد کند)، تست های رادیولوژی مثل سی تی اوروگرافی و سیستوسکوپی – مشاهده درون مثانه با اندوسکوپ – است.

بیشتر بخوانید: خون در ادرار ( هماچوری )

در صورت مشاهده خون در ادرار پس از تمرین کردن در باشگاه به خصوص با وزنه های سنگین، با مراجعه به پزشک اورولوژیست علت مشکل را مشخص کرده و درمان را شروع کنید.

برای دریافت نوبت از کلینیک اورولوژی الهام با مدیریت دکتر علی حاجب با شماره های زیر تماس بگیرید.

تلفن ثابت

۰۲۱۸۸۵۹۱۵۲۳

۰۲۱۸۸۰۷۳۱۳۶

۰۲۱۸۸۵۹۱۳۵۸

تلفن همراه

۰۹۳۳۷۸۳۶۸۲۰

آدرس:

تهران، شهرک غرب، بلوار فرحزادی، دویست متر بالاتر از بلوار دادمان، کوچه ناخدا محتاج، انتهای بن بست، پلاک یک، طبقه یک

دریافت مشاوره و یا نوبت حضوری
امکان برقرار تماس از طریق شماره موبایل 09304182098

به صورت تلفنی و یا ارسال پیام واتساپ و تلگرام در هر ساعتی از شبانه روز

دیدگاه خود را بنویسید

0 دیدگاه در مورد "خون در ادرار بعد از ورزش" ثبت شده
    اولین دیدگاه و یا پرسش را از طریق فرم بالا ثبت کنید 👆😍