تاثیر وازکتومی بر روی انزال آقایان

وازکتومی و انزال در آقایان

عمل انزال بعد از وازکتومی درست مثل قبل از عمل خواهد بود. در واقع هیچ تغییری در توانایی فرد برای انزال و یا ظاهر مایع منی ایجاد نخواهد شد. تنها تفاوت در انزال بعد از عمل، عدم وجود اسپرم در مایع منی است. در عین حال، نه فردی که وازکتومی کرده و نه شریک جنسی او متوجه این تفاوت نمی شوند.

وازکتومی عملی کوچک و راحت و شیوه ای دائم جهت پیشگیری از بارداری است. هر سال بیش از پانصد هزار مرد در آمریکا وازکتومی انجام می ‌دهند.

در این عمل پزشک لوله اسپرم بَر را بریده و می بندد. یعنی لوله ای که اسپرم را از بیضه ها به میزراه می رساند.

بعد از وازکتومی بدن هنوز هم اسپرم تولید می ‌کند اما این اسپرم وارد مایع منی نشده و از بدن با انزال خارج نمی شود.

اولین انزال بعد از جراحی وازکتومی

اگر قبل از وازکتومی نعوظ و انزال طبیعی داشتید بعد از عمل هم همین توانایی ها را خواهید داشت و تغییری به وجود نمی آید. تنها تغییر ایجاد شده این است که مایع منی حاوی اسپرم نیست. چند روز اول بعد از وازکتومی اکثر افراد احساس درد و ناراحتی در بیضه ها می کنند.

همچنین زخمی کوچک در هر دو بیضه ایجاد می شود که جای بریدگی جراحی است. در نتیجه بهتر است تا چند روز بعد از عمل صبر کرده و بعد رابطه جنسی داشته باشید.

این تاخیر به فرد کمک می ‌کند از تحریک بافت هایی که متورم و حساس شده اند پیشگیری شود.

بعد از چند روز، رابطه جنسی مشکلی نخواهد داشت. چند انزال اول بعد از وازکتومی، قدری دردناک خواهد بود که زیاد پایدار نیست.

شاید قدری خون هم در مایع منی دیده شود. اگر انزال هنوز بعد از چند هفته درد ایجاد کرد بهتر است با پزشک تماس بگیرید.

این درد از عوارض جراحی مثل سندرم درد بعد از وازکتومی است.

حدود ۱ تا ۲ درصد از افرادی که وازکتومی انجام می ‌دهند سندرم بعد از وازکتومی را تجربه می ‌کنند که دردی مزمن در بیضه ها است و سه ماه طول می کشد.

این سندرم دردی ثابت و همیشگی ایجاد کرده و منجر به انزال دردناک می شود.

بیشتر بخوانید : عمل وازکتومی چیست؟ هر آنچه باید بدانید

وازکتومی و انزال

رابطه جنسی بعد از وازکتومی

به محض از بین رفتن ورم و درد، فرد می تواند با ایمنی کامل به فعالیت های جنسی خود ادامه دهد. انجام رابطه جنسی قبل از بهبود زخم ها خطر عفونت را افزایش می دهد. بهتر است برای چند ماه بعد از عمل وازکتومی، در هنگام انزال از کاندوم یا سایر روش های پیشگیری از بارداری استفاده کنید.

علت این امر عدم کاراییِ بلافاصلهِ وازکتومی بعد از عمل است. همچنان اسپرم در لوله ها برای چند هفته وجود دارد. فراموش نکنید که وازکتومی فرد را در مقابل بیماری های آمیزشی حفظ نمی کند.

کاندوم و سایر وسایل پیشگیری انسدادی بهترین گزینه محافظتی هستند. گاهی اوقات فرد نیاز به تجدید آزمایش منی برای تشخیص وجود اسپرم دارد.

اکثر اورولوژیست ها توصیه به بررسی مایع منی حداقل سه ماه بعد و یا بعد از ۲۰ بار انزال بعد از عمل دارند.

در این مقطع، ۲۰ درصد از افراد هنوز هم در انزال خود اسپرم دارند. در این صورت نیاز به استفاده از سایر وسایل پیشگیری است تا زمانی که در آزمایش تعداد اسپرم صفر شود.

بسیاری از افراد نگران ایجاد تاثیر منفی وازکتومی روی کیفیت رابطه جنسی خود هستند اما تحقیقات نشان داده اند این مورد صحت ندارد.

تحقیقی در سال ۲۰۱۷ نشان داد بسیاری از مردان افزایش رضایت جنسی بعد از وازکتومی را گزارش داده اند در حالی که هیچ تغییری در میزان رضایت شریک جنسی مشاهده نشد.

مطالعه دیگر حاکی از آن بود که هیچ ارتباطی بین وازکتومی و کاهش تعداد دفعات رابطه جنسی وجود ندارد.

استمناء

بعد از بهبود زخم حاصل از جراحی و رفع درد و ورم، استمنا بلامانع است.

نیاز به هیچ احتیاطی بعد از وازکتومی در زمان استمناء وجود ندارد. سه ماه بعد از عمل یا بعد از ۲۰ بار انزال (چه از طریق رابطه جنسی چه استمنا) باید آزمایش تحلیل اسپرم انجام شود.

در این آزمایش از فرد خواسته می شود داخل کاپ استرلیزه مایع منی خود را خالی کند.

بیشتر بخوانید : وازووازستومی : برگشت از عمل وازکتومی

بعد از وازکتومی چه بر سر اسپرم می آید؟

بیضه ها بعد از وازکتومی هم به ساخت اسپرم ادامه می ‌دهند. تنها تفاوت در این است که اسپرم نمی تواند از طریق لوله های اسپرم بر وارد میزراه شود.

در عوض بدن اسپرم را جذب خواهد کرد. چون مایع منی حاوی مقدار بسیار کمی اسپرم است، پس تفاوتی بین انزال قبل و بعد از وازکتومی وجود ندارد.

برای مشاوره با پزشک اورولوژیست در کلینیک الهام واقع در شهرک غرب، درباره وازکتومی و مشکلات احتمالی آن مثل مشکل انزال و انتخاب بهترین راه جلوگیری از بارداری و انجام عمل وازکتومی در تهران از طریق شماره های زیر با ما تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره و یا نوبت حضوری برای درمان زائده های پوستی، با شماره تلفن های : ۰۲۱۸۸۰۷۳۱۳۶ و یا از طریق تماس تلفنی و یا واتساپ با شماره ۰۹۳۳۷۸۳۶۸۲۰ در تماس باشید.
سایر شماره تماس های کلینک : 02188591523 و 02188591358
آدرس ما را در صفحه تماس با ما مشاهده کنید.

دریافت مشاوره و یا نوبت حضوری
امکان برقرار تماس از طریق شماره موبایل 09304182098

به صورت تلفنی و یا ارسال پیام واتساپ و تلگرام در هر ساعتی از شبانه روز

دیدگاه خود را بنویسید

0 دیدگاه در مورد "تاثیر وازکتومی بر روی انزال آقایان" ثبت شده
    اولین دیدگاه و یا پرسش را از طریق فرم بالا ثبت کنید 👆😍