بهترین جراح واریکوسل در تهران

بهترین جراح واریکوسل در تهران

تاخیر در درمان واریکوسل بیضه مشکلاتی به همراه خواهد داشت، در نتیجه برای انجام درمان هایی مانند واریکوسلکتومی، واریکوسلکتومی میکروسکوپی و آمبولیزاسیون واریکوسل با بهترین متخصصان جراح واریکوسل در تهران مشورت کنید.

واریکوسل چیست

وضعیتی که رگ های داخل کیسه بیضه (شبکه پامپینی فرم) بزرگ می شوند واریکوسل نام دارد. نقش کیسه بیضه در دستگاه تناسلی مردان تولید، ذخیره و حرکت اسپرم هاست.

کیسه بیضه محل نگهداری بیضه هایی است که از اسپرم و هورمون تستوسترون ساخته شده اند.

اسپرم ها هنگام حرکت در یک لوله که پشت هر بیضه قرار دارد بالغ می شوند. واریکوسل همانند واریس در ساق پا باعث پیچ خوردگی رگ های مختلف به یکدیگر و متورم شده آن ها می شود.

واریکوسل در سمت چپ کیسه بیضه بیشتر از سمت راست دیده می شود، اما در برخی موارد نادر هر دو بیضه به طور همزمان تحت تاثیر قرار می گیرند. از هر ۱۰۰ مرد، 10 تا 15 نفر به واریکوسل مبتلا هستند.

جراحی واریکوسل باز دوطرفه

در این روش برای دسترسی به رگ های زیرین یک برش در بالای هر دو بیضه ایجاد می شود. واریکوسل به معنای انسداد در جریان خون و در نهایت درد و تورم در رگ های ورودی کیسه بیضه است.

این جراحی تحت بی حسی موضعی انجام شده و احتمالا برای یافتن محل انسداد و رگ های طبیعی از رنگ استفاده می شود.

سپس پزشک به رگ ها دسترسی پیدا کرده و تغییرات لازم را در مسیر خون ایجاد می کند. این روش کم تهاجمی بوده و نیازی به بستری شدن در بیمارستان نخواهد بود.

برای انجام جراحی واریکوسل توسط بهترین جراح واریکوسل در تهران می توانید به کلینیک اورولوژی الهام مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید : سرطان بیضه و واریکوسل چه تفاوتی دارند؟

چرا مردان به واریکوسل مبتلا می شوند

هیچ غذا یا فعالیتی وجود ندارد که احتمال ابتلا به واریکوسل را افزایش دهد. به نظر می رسد که رگ های کیسه بیضه در برخی از مردان در دوران نوجوانی یا جوانی بزرگ تر می شوند.

فعالیت های شدیدی که به ناحیه شکم فشار وارد می کنند عامل خطر واریکوسل کیسه بیضه هستند، اما اکثر مردانی که وزنه برداری و فعالیت های شدید دیگر انجام می دهند به واریکوسل بالینی مبتلا نمی شوند.

واریکوسل به دلیل عدم عملکرد صحیح دریچه رگ ها ایجاد می شود. این اتفاق معمولا به دلیل فشار بیش از حد داخل شکم رخ می دهد. در بسیاری از موارد نیز علت ابتلا به واریکوسل مشخص نیست.

درمان واریکوسل در تهران

علائم واریکوسل

مردان مبتلا به واریکوسل در اکثر مواقع هیچ علائمی نداشته و از ابتلای خود به این بیماری آگاه نیستند.

علائم در صورت وجود شامل درد خفیف یا احساس سنگینی در کیسه بیضه بوده که معمولا پس از فعالیت بدنی یا در هوای گرم تشدید می شود، اما با دراز کشیدن به پشت تسکین می یابد.

واریکوسل در سمت چپ رایج تر است. همچنین رگ های پیچ خورده و متورم بیضه شبیه به یک کیسه کرم بوده و گاهی قابل مشاهده و لمس هستند.

واریکوسل در اکثر مواقع هیچ علائمی ایجاد نکرده و تنها به طور اتفاقی هنگام معاینه فیزیکی تشخیص داده می شود. اما گاهی نیز واریکوسل باعث درد کیسه بیضه، ناراحتی و درد بیضه خواهد شد.

بسیاری از مردان این درد را به‌ عنوان نوعی احساس ناراحتی توصیف می ‌کنند که هنگام ایستادن، راه رفتن یا ورزش کردن بدتر شده و در حالت دراز کشیده بهبود می‌ یابد.

واریکوسل در تعداد بسیار کمی از مردان باعث ناباروری شده و گاهی از رشد طبیعی بیضه در مردان نوجوان جلوگیری می کند. واریکوسل اسکروتوم نیز منجر به کاهش سطح تستوسترون یا هیپوگنادیسم خواهد شد.

بیشتر بخوانید : واریکوسل و باروری مردان

درمان واریکوسل

درمان واریکوسل برای مردانی که درد خاص و مشکلات باروری را تجربه می کنند، افرادی که نتیجه تجزیه و تحلیل مایع منی آن ها غیرطبیعی بوده است و بیضه چپ آن ها آهسته تر از بیضه راست رشد می ‌کند توصیه می شود.

در چنین وضعیتی عمل جراحی برای مسدود کردن جریان خون در رگ های شبکه پامپینی فرم گزینه ای مفید است. اکثر بیماران می توانند تنها پس از یک هفته با کمی درد مجددا فعالیت های عادی خود را انجام دهند.

آمبولیزاسیون از راه پوست که توسط متخصص رادیولوژی انجام می شود روشی دیگر برای درمان واریکوسل است. هدف از انجام این عمل یافتن تمام سیاهرگ های منتهی به بزرگ و متورم است.

دو روش جراحی و روشی با حداقل تهاجم به نام آمبولیزاسیون برای درمان واریکوسل وجود دارد.

بهترین دکتر جراح واریکوسل در تهران

گزینه های جراحی واریکوسل

سه گزینه جراحی برای درمان واریکوسل وجود دارد.

  • جراحی باز : جراح در قسمت فوقانی کیسه بیضه، کشاله ران یا پایین شکم برشی ایجاد کرده و پس از پیدا کردن رگ ها آن ها را می بندد تا خون در این رگ ها جریان نیابد. جراحی باز تحت بیهوشی عمومی یا موضعی انجام می شود.
  • میکروسرجری : در این جراحی پیچیده که با استفاده از میکروسکوپ انجام می شود جراح به راحتی سیاهرگ های مورد نظر را تشخیص می دهد. این روش پیچیده تر از سایر گزینه های جراحی است، اما نسبت به جراحی باز عوارض و میزان عود کمتری دارد.
  • لاپاراسکوپی : در این نوع جراحی برش های کوچکی ایجاد شده و از ابزارهای خاص برای مشاهده قسمت های داخل بدن و ترمیم نواحی مورد نظر استفاده می شود.

روش لاپاراسکوپی تحت بیهوشی عمومی انجام شده و عوارض بیشتری به همراه خواهد داشت.

گزینه آمبولیزاسیون کم تهاجمی واریکوسل

آمبولیزاسیون یک روش سرپایی و کم تهاجمی است که تحت بی حسی موضعی انجام می شود.

  • متخصص رادیولوژی یک برش کوچک در پوست ایجاد می کند.
  • یک کاتتر کوچک از طریق برشی در پوست کشاله ران وارد سیاهرگ می شود.
  • کاتتر با هدایت تصاویر اشعه ایکس وارد شکم و سپس رگ واریسی می شود.
  • رگ با کویل های فلزی کوچک و داروی خاصی به نام اسکلروزانت بسته می شود. جریان خون به رگ های آسیب دیده مسدود شده و جریان خون طبیعی وارد رگ های سالم می شود.
آمبولیزاسیون واریکوسل

مقایسه جراحی با آمبولیزاسیون واریکوسل

تفاوت های زیادی میان جراحی و گزینه های کم تهاجمی وجود دارد. برای تشخیص عوارض، مزایا و نگرانی‌ های مرتبط با هر درمان به خواندن ادامه دهید.

بعد از درمان واریکوسل چه اتفاقی خواهد افتاد

برای بهبودی سریع تر و تجربه درد کمتر مهم است که اقدامات احتیاطی را رعایت کنید. حتی لازم است به مدت 2 تا 3 هفته از ورزش کردن خودداری کنید.

شاید لازم باشد برای بررسی میزان بهبودی به متخصص اورولوژی مراجعه کنید. معمولا باروری و کیفیت مایع منی پس از ترمیم واریکوسل بهبود می یابد.

رشد آهسته بیضه نیز رفع شده یا در برخی موارد اصلا وجود نخواهد داشت.

بزرگ شدن بیضه و احساس درد شدید در این ناحیه در طول دوره بهبودی پس از جراحی واریکوسل یک خطر جدی است، در صورت مشاهده چنین علائمی باید به جراح واریکوسل مراجعه کنید. برای انجام جراحی واریکوسل توسط بهترین جراح واریکوسل در تهران می توانید به کلینیک اورولوژی الهام مراجعه کنید.

برای دریافت مشاوره و یا نوبت حضوری برای درمان زائده های پوستی، با شماره تلفن های : ۰۲۱۸۸۰۷۳۱۳۶ و یا از طریق تماس تلفنی و یا واتساپ با شماره ۰۹۳۳۷۸۳۶۸۲۰ در تماس باشید.
سایر شماره تماس های کلینک : 02188591523 و 02188591358
آدرس ما را در صفحه تماس با ما مشاهده کنید.

دریافت مشاوره و یا نوبت حضوری
امکان برقرار تماس از طریق شماره موبایل 09304182098

به صورت تلفنی و یا ارسال پیام واتساپ و تلگرام در هر ساعتی از شبانه روز

دیدگاه خود را بنویسید

0 دیدگاه در مورد "بهترین جراح واریکوسل در تهران" ثبت شده
    اولین دیدگاه و یا پرسش را از طریق فرم بالا ثبت کنید 👆😍