تاثیر وازکتومی در عملکرد جنسی

تاثیر وازکتومی در عملکرد جنسی

عملکرد جنسی مردان پس از وازکتومی

یکی از بزرگترین نگرانی ها پس از انجام عمل وازکتومی این است که آیا این عمل بر روی تمایلات و عملکرد جنسی مردان تاثیر می گذارد یا خیر.

برخی از مردان به دلیل تصورات غلط درباره تاثیر وازکتومی بر عملکرد جنسی، در انجام این عمل جزئی تردید دارند.

اکثر مردان پس از انجام وازکتومی با دانستن اینکه نمی توانند باعث بارداری شوند احساس راحتی داشته و با نگرانی کمتر از بارداری برنامه ریزی نشده عملکرد بهتری در رختخواب دارند و شریک خود را خوشحال تر می کنند.

از سوی دیگر، هورمونی به نام تستوسترون که در بیضه ها تولید می شود مسئول ایجاد میل جنسی است و از آنجایی که بیضه ها در طول عمل استریلیزاسیون دست نخورده باقی می مانند، میل جنسی، نعوظ و همچنین ارگاسم تحت تاثیر این عمل قرار نمی گیرند.

وازکتومی با بخش های مرتبط با نعوظ تداخل نداشته و منجر به ناتوانی جنسی یا اختلال نعوظ نمی شود. تحقیقات نشان می دهد تفاوتی بین عملکرد جنسی مردانی که وازکتومی انجام داده اند نسبت به سایر افراد وجود ندارد.

این عمل حتی باعث بهبود روابط و کاهش استرس زوجین می شود. بر اساس تحقیقات منتشر شده توسط انجمن بین المللی پزشکی جنسی، زنان نیز تجربه جنسی بهتری خواهند داشت.

عملکرد جنسی مردان پس از وازکتومی

اثرات عمل وازکتومی بر میل جنسی

مهم ترین نکته این است که اکثر مردان پس از عمل وازکتومی هیچ تغییری در میل جنسی مشاهده نمی کنند و حتی در برخی موارد، میل جنسی به دلیل احساس امنیت بیشتر در جلوگیری از بارداری ناخواسته افزایش می یابد.

کاهش میل جنسی پس از انجام وازکتومی احتمالا با عوامل متعددی همچون استرس روانی، اضطراب، تغییرات هورمونی و کاهش علاقه به فعالیت جنسی مرتبط است.

در صورت کاهش قابل توجه میل جنسی ضروری است که با یک پزشک صحبت کنید زیرا وازکتومی نباید بر این موضوع تاثیری داشته باشد.

بیشتر بخوانید : هزینه وازکتومی چقدر است؟

وازکتومی چگونه بر سطح تستوسترون تاثیر می گذارد

به طور خلاصه، تستوسترون هورمونی است که نقش مهمی در میل جنسی مردان دارد و وازکتومی بر سطح تستوسترون تاثیر نمی گذارد. همچنین لازم به ذکر است که نوسان سطح تستوسترون با افزایش سن در مردان اتفاقی طبیعی است.

پایین بودن سطح تستوسترون منجر به کاهش میل جنسی می شود، اما این مشکل به دلیل وازکتومی رخ نمی دهد.

با شریک خود در مورد تاثیر وازکتومی در عملکرد جنسی صحبت کنید

اگر قصد انجام این عمل را دارید لازم است چند نکته را در خاطر داشته باشید.

از آنجایی که وازکتومی کاملا غیرقابل برگشت است باید مطمئن شوید که نمی خواهید در آینده بچه دار شوید، زیرا احتمال اتصال مجدد لوله ها بسیار کم است و از هر هزار مرد در یک نفر اتفاق می افتد.

همچنین بهتر است این تصمیم را به شریک خود اطلاع دهید تا از عمل، خطرات و اثرات آن آگاه باشد. برخی از زنان از تلاش همسران خود در تنظیم خانواده و پیشگیری از بارداری قدردانی می کنند.

مهم است که با شریک خود صحبت کنید تا پس از عمل و در طول روند بهبودی از حمایت او بهره مند شوید. همچنین لازم است برای دریافت پاسخ سوالات خود و رفع باورهای غلط یک پزشک معتبر پیدا کنید.

اثرات عمل وازکتومی بر میل جنسی

عوامل روانی تاثیرگذار بر عملکرد جنسی

عوامل ذهنی و عاطفی مانند استرس، غم و اندوه یا افسردگی عمومی به شدت میل و لذت جنسی را کاهش داده و بر عملکرد مردان تاثیر می گذارند.

اگر یک یا چند مورد از این علائم به طور همزمان با وازکتومی رخ دهند، احتمالا مشکلات روانی با عوارض عمل وازکتومی اشتباه گرفته می شوند.

به طور مشابه، درصد کمی از مردان از انجام وازکتومی پشیمان یا پس از عمل غمگین می شوند. این احساسات منجر به مشکلاتی در عملکرد جنسی و کاهش میل جنسی خواهند شد.

این بدان معنا نیست که تمام مشکلات جنسی پس از وازکتومی در ذهن مردان اتفاق می افتد، اما مهم است این احتمال در نظر گرفته گرفته شود که منبع مشکلات آن ها ارتباطی با وازکتومی ندارد.

بیشتر بخوانید : تاثیر وازکتومی بر روی انزال آقایان

مشکلات عمل وازکتومی بر روی میل جنسی

مردان پس از عمل وازکتومی معمولی و موفق نباید مشکلات جنسی داشته باشند، اما وازکتومی مشکل ساز مطمئنا بر میل جنسی آن ها تاثیر می گذارد.

عوارض مرتبط با این عمل مانند سندرم درد پس از وازکتومی یا انجام نادرست عمل جراحی بر میل و عملکرد جنسی مردان تاثیر منفی خواهد گذاشت.

این نوع مشکلات بخشی از روند طبیعی عمل نیستند، اما لازم است مردان بدانند که وازکتومی مانند هر جراحی دیگر چه مقدار خطری به همراه دارد.

اگر اخیرا عمل وازکتومی داشته اید و در رابطه جنسی مشکلاتی دارید، بدون تردید با پزشک تماس بگیرید. بعید است که وازکتومی دلیل بروز مشکلات جنسی شما باشد، اما این مشکلات گاهی اوقات عوارض جانبی عمل هستند.

مشکلات عمل وازکتومی بر روی میل جنسی

وازکتومی زندگی جنسی را بهبود می بخشد

نشان داده شده است که عمل وازکتومی پس از مدتی باعث بهبود زندگی جنسی بیماران می شود. البته گاهی بیماران برای مدتی با این باور غلط دست و پنجه نرم می کنند که وازکتومی بخش مهمی از مردانگی را از آن ها گرفته است.

اما از آنجایی که باور آن ها هیچ پایه و اساس محکمی ندارد، در نهایت متوجه خواهند شد که تصور اشتباهی در مورد وازکتومی داشته اند و این عمل بر میل جنسی آن ها تأثیری نگذاشته است.

بیمار پس از برطرف شدن این تصورات و نگرانی ها و اطمینان از اینکه بدن همانند قبل عمل می کند، برای شرکت در فعالیت های جنسی احساس اعتماد به نفس و قدرت بیشتری خواهد داشت.

وازکتومی یک عمل موثر برای پیشگیری از بارداری است و سالانه تعداد زیادی از مردان تحت این عمل جراحی جزئی قرار می گیرند.

هنوز هم تصورات منفی رایجی در مورد این عمل وجود دارد، به خصوص اینکه وازکتومی میل جنسی را کاهش می دهد و عملکرد جنسی بیمار هرگز همانند سابق نخواهد بود.

اما واقعیت این است که وازکتومی هیچ گونه تاثیر فیزیکی بر میل و عملکرد جنسی نخواهد گذاشت و حتی احساس آزادی و توانمندی باعث می شود مردان برای شرکت در فعالیت های جنسی هیجان‌ زده‌ تر باشند.

برای دریافت نوبت جهت مشاوره با پزشک اورولوژیست و کسب اطلاعات بیشتر درباره عمل وازکتومی می توانید به کلینیک اورولوژی الهام در تهران مراجعه کنید.

برای دریافت مشاوره و یا نوبت حضوری برای درمان زائده های پوستی، با شماره تلفن های : ۰۲۱۸۸۰۷۳۱۳۶ و یا از طریق تماس تلفنی و یا واتساپ با شماره ۰۹۳۳۷۸۳۶۸۲۰ در تماس باشید.
سایر شماره تماس های کلینک : 02188591523 و 02188591358
آدرس ما را در صفحه تماس با ما مشاهده کنید.

دریافت مشاوره و یا نوبت حضوری
امکان برقرار تماس از طریق شماره موبایل 09304182098

به صورت تلفنی و یا ارسال پیام واتساپ و تلگرام در هر ساعتی از شبانه روز

دیدگاه خود را بنویسید

0 دیدگاه در مورد "تاثیر وازکتومی در عملکرد جنسی" ثبت شده
    اولین دیدگاه و یا پرسش را از طریق فرم بالا ثبت کنید 👆😍