رفع تیرگی آلَت مردان

رفع تیرگی ناحیه تناسلی مردان

تیرگی پوست آلت مردان، میان بسیاری از افراد یک نگرانی رایج است. همین تیرگی پوست آلت مردان باعث می شود که افراد برای رفتن به استخر یا پوشیدن لباس های باز و یا برقراری رابطه جنسی احساس خجالت و بی میلی کنند و به دنبال راه حلی برای رفع تیرگی آلت مردان باشند.

درمان های پزشکی برای این مشکل در دسترس هستند، اما روش های طبیعی و تغییرات سبک زندگی می توانند در رفع تیرگی آلت مردان تفاوت ایجاد کنند.

یکی از اقدامات الزامی پوشیدن لباس زیر مناسب است. اطمینان حاصل کنید که لباسی راحت و با تهویه مناسب می پوشید.

لباس زیر تنگ، باعث ایجاد رطوبت بیش از حد در اطراف ناحیه تناسلی و بدتر شدن هایپرپیگمانتاسیون و در نتیجه تیرگی آلت مردان می شود. همچنین محیط‌های با رطوبت بالا محل رشد باکتری ‌ها و قارچ‌ ها هستند.

ناحیه تناسلی با رنگدانه تیره در مردان گاهی نشانه ملانوز آلت تناسلی یا یک وضعیت خوش خیم و بی ضرر است . ملانوز با لکه های کوچک سیاه یا تیره روی آلت تناسلی مشخص می شود و منجربه تیرگی آلت مردان می شود.

ملانوز آلت تناسلی چیست

قبل از یادگیری رفع تیرگی ناحیه تناسلی مردان به یاد داشته باشید که آلت تناسلی و نواحی اطراف آن همرنگ بقیه پوست نیست.

این وضعیت در اصطلاحات پزشکی تحت عنوان ملانوز آلت تناسلی یا آکانتوز نیگریکانس شناخته شده که باعث تغییر رنگ چین های مختلف بدن می شود. معمولا لکه های تیره و بی ضرر روی سر یا ساقه آلت تناسلی ظاهر می شوند.

اما دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. مردان معمولا ملانوز آلت تناسلی را با عفونت یا بیماری های مقاربتی اشتباه می گیرند، اما اینطور نیست.

همچنین این مورد به دلیل بیماری های مسری نیست و می توان تیرگی قسمت های تناسلی مردان را از بین برد.

آیا این بدان معناست که هیچ خطری وجود ندارد؟ خیر. اگر روی آلت تناسلی علاوه بر یک کبودی خفیف، ضایعات و بریدگی های عمیق مشاهده کردید سریعا به متخصص اورولوژی مراجعه کنید. (البته در صورتی که از منشا این ضایعات و بریدگی ها اطلاعی ندارید.)

رنگدانه پوست در تمامی قسمت های بدن یکنواخت نیست. برای دانستن این موضوع که چرا قسمت های ناحیه تناسلی یا آلت تناسلی تیره تر هستند باید با ملانین آشنا شوید.

ملانین یک رنگدانه طبیعی و مسئول مشخص کردن رنگ پوست است. به بیان ساده، قسمت هایی از بدن که ملانین بیشتری دارند در مقایسه با سایر نواحی تیره تر هستند.

ملانوز آلت تناسلی به نام لنتیژینوز آلت تناسلی نیز شناخته شده و بدین معناست که نقاط تیره یا سیاه روی سر یا ساقه آلت تناسلی وجود دارد.

این وضعیت معمولا خطرناک نخواهد بود، اما ظهور لکه های تیره و دردناک به طور ناگهانی در ناحیه تناسلی یک علامت نگران کننده است. در این وضعیت باید حتما به پزشک مراجعه کنید.

رفع تیرگی ناحیه تناسلی مردان به روش خانگی

رفع تیرگی ناحیه تناسلی در مردان

مردان و زنان معمولا به دنبال راه هایی برای روشن سازی رنگ آلت تناسلی خود هستند. خبر خوب این است که رفع تیرگی آلت چه در مردان و چه در زنان امکان پذیر است.

در ابتدا لازم است بدانیم که پوست ناحیه تناسلی بسیار حساس تر از پوست سایر قسمت های بدن است.

در نتیجه استفاده از مواد شیمیایی قوی یا شستشوی بیش از حد باعث تحریک پوست و حتی آسیب دیدگی بافت ظریف پوست می شود.

یکی از گزینه های موجود استفاده از مواد سفید کننده طبیعی مانند آب لیمو یا زردچوبه است. آب لیمو حاوی اسید سیتریک و یک عامل سفید کننده طبیعی است.

به سادگی آب لیموی تازه را روی ناحیه تناسلی بمالید، بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس ناحیه را با آب گرم بشویید.

زردچوبه نیز دارای خاصیت سفید کنندگی طبیعی است و می توان آن را با آب یا روغن نارگیل به صورت خمیر درآورد و قبل از شستشو به مدت 10 تا 15 دقیقه روی اندام تناسلی قرار داد.

بیشتر بخوانید : قرمزی آلت تناسلی + علائم، علت و سوالات متداول

از سوی دیگر، کرم های روشن کننده زیادی در دسترس هستند که معمولا با موادی مانند کوجیک اسید، آلفا آربوتین و ویتامین C ساخته شده و به طور ویژه برای استفاده در نواحی تناسلی فرموله شده اند.

این مواد آنزیم‌ های تولید کننده ملانین را مهار کرده و باعث کاهش لکه‌ های تیره و پرپیگمانتاسیون می شوند.

لازم است محصولاتی را که به طور خاص برای استفاده در نواحی تناسلی فرموله شده اند را انتخاب کنید.

علاوه بر استفاده از داروهای طبیعی یا کرم های روشن کننده پوست، حفظ سلامت کلی پوست به بهبود ظاهر آلت تناسلی کمک می کند. تمیز و خشک نگه داشتن ناحیه تناسلی، اجتناب از پوشیدن لباس های تنگ و مصرف آب به اندازه لازم در روز به حفظ سلامت آلت کمک می کند.

از بین بردن و رفع تیرگی ناحیه تناسلی مردان

تغییر سبک زندگی برای رفع تیرگی ناحیه تناسلی مردان

ایجاد برخی تغییرات در سبک زندگی به حفظ سلامت پوست نواحی تناسلی و رفع تیرگی رنگ پوست کمک می کند. در ادامه نکاتی که می توان از آن ها پیروی کرد آورده شده است:

  • لایه برداری منظم : لایه برداری پوست سلول های مرده را از بین برده، جریان خون را بهبود بخشیده و پوست را بازسازی می کند. برای جلوگیری از تحریک یا ساییدگی پوست به طور مرتب از یک لایه بردار ملایم استفاده کنید.
  • نوشیدن آب بیشتر : نوشیدن آب بیشتر به آبرسانی پوست، کاهش سموم و بهبود گردش خون کمک کرده و ناخالصی‌ هایی که باعث ایجاد لکه‌ های پوستی و تیرگی می ‌شوند را از بین می برد.
  • حفظ رژیم غذایی سالم : یک رژیم غذایی سالم سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و روغن های سالم، سلامت پوست را بهبود بخشیده و پوست را روشن تر می کند. برای دریافت تمام مواد مغذی ضروری مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین بدون چربی بخورید.
  • استفاده از لباس های گشاد و جلوگیری از تعریق زیاد : پوشیدن لباس های تنگ یا تعریق زیاد باعث تحریک و التهاب و در نتیجه تیره شدن پوست می شوند. لباس های گشادی بپوشید که اجازه می دهند هوا آزادانه گردش داشته باشد و با ماندن در محیط های خنک و استفاده از پودر تالک از تعریق بیش از حد جلوگیری کنید.
  • اجتناب از سیگار کشیدن یا نوشیدن الکل : سیگار کشیدن یا نوشیدن الکل به دلیل کم آبی بدن و کاهش گردش خون باعث آسیب دیدگی و تیرگی پوست می شود. از سیگار کشیدن و نوشیدن الکل خودداری کرده و مصرف کافئین را برای حفظ سلامت پوست محدود کنید.

بیشتر بخوانید : خارش آلت تناسلی مردان و راه‌های خلاصی از آن

بایدها و نبایدهای مرتبط با درمان تیرگی نواحی خصوصی

با پیروی از دستورالعمل ها برای درمان تیرگی ناحیه تناسلی یا آلت تناسلی مطمئن خواهید بود که نتایج ایمن و موثر دریافت خواهید کرد. در ادامه بایدها و نبایدهایی که باید رعایت کنید آورده شده است:

  • استفاده از صابون های ملایم : برای جلوگیری از تحریک یا خشکی پوست از صابون های ملایم و بدون عطر استفاده کنید. صابون های قوی چربی طبیعی پوست را از بین برده و باعث خشکی یا التهاب می شوند.
  • اجتناب از مواد شیمیایی قوی : از استفاده از مواد شیمیایی مانند سفید کننده ها یا کرم های موبَر در مناطق خصوصی خودداری کنید. این محصولات باعث تحریک پوست، التهاب یا واکنش های آلرژیک و در نتیجه تیره شدن پوست خواهند شد.
  • استفاده مرتب از مرطوب کننده : با استفاده از مرطوب کننده، سطح پوست را به طور مرتب آبرسانی کنید. برای تسکین و محافظت از پوست یک مرطوب کننده بدون چربی، بدون عطر و ضد حساسیت انتخاب کنید.

برای تشخیص و درمان انواع مشکلات پوستی از جمله خارش، قرمزی، عفونت ها، زگیل و رفع تیرگی ناحیه تناسلی مردان به کلینیک الهام در تهران مراجعه کنید. مراجعه به پزشک و دریافت درمان مناسب، از تحریک بیشتر ناحیه تناسلی پیشگیری می کند.

برای دریافت مشاوره و یا نوبت حضوری برای درمان زائده های پوستی، با شماره تلفن های : ۰۲۱۸۸۰۷۳۱۳۶ و یا از طریق تماس تلفنی و یا واتساپ با شماره ۰۹۳۳۷۸۳۶۸۲۰ در تماس باشید.
سایر شماره تماس های کلینک : 02188591523 و 02188591358
آدرس ما را در صفحه تماس با ما مشاهده کنید.

دریافت مشاوره و یا نوبت حضوری
امکان برقرار تماس از طریق شماره موبایل 09304182098

به صورت تلفنی و یا ارسال پیام واتساپ و تلگرام در هر ساعتی از شبانه روز

دیدگاه خود را بنویسید

0 دیدگاه در مورد "رفع تیرگی آلَت مردان" ثبت شده
    اولین دیدگاه و یا پرسش را از طریق فرم بالا ثبت کنید 👆😍