7 علامت زودهنگام بیماری کلیه در زنان

علائم بیماری کلیه در زنان

علائم مختلفی در زنان نشان دهنده بیماری های کلیوی هستند. در این مقاله قصد داریم به علائم بیماری کلیه در زنان بپردازیم و توضیحاتی در این باره بدهیم. این روزها بیماری های کلیوی در میان افراد مختلف بسیار شایع شده است. علت آن، تغییر در سبک زندگی و عادات افراد است.

مشکلات کلیوی در میان بزرگسالان به نسبت جوانان بیشتر دیده می شود. اکثر افرادی که بیماری های کلیوی دارند تا زمان شدت گرفتن علائم از وجود بیماری خود مطلع نیستند.

زنان در مقابل علائم بیماری های کلیوی نسبت به مردان حساس تر هستند و بنابراین باید بیشتر مراقب علائم و نشانه ‌ها باشند.

در بیماری کلیه در زنان چه خطراتی وجود دارد؟

زنان در کل بیشتر در ریسک ابتلا به این مشکلات قرار دارند. این خطر در صورت وجود فشار خون بالا، دیابت یا سابقه خانوادگی بسیار بیشتر می ‌شود.

زنان بالای ۶۰ سال هم بیشتر در خطر ابتلا قرار دارند چرا که عملکرد کلیه در آنها ضعیف شده و پاسخ دهی کاهش می یابد.

همچنین این امر در بعضی موارد روی زنان بعد از یائسگی تاثیر بیشتری می گذارد. هرگز نباید علائمی مثل درد، گرفتگی عضلات و مشکلات مربوط به خواب را نادیده بگیرید چون احتمالاً از علائم بیماری های مرتبط با کلیه باشند.

علائم بیماری کلیه در زنان

۱. خستگی و کاهش انرژی

زنانی که دارای گونه ای از اختلالات کلیوی هستند زودتر خسته شده و همین امر روی فعالیت های روزانه آنها تاثیر می گذارد. بیماری های کلیوی وقتی رخ می دهند که تجمع سموم در خون منجر به نقص عملکرد کلیه ها می شود.

زنانی که اغلب احساس خستگی و ضعف می کنند باید آزمایش های مرتبط با بیماری های کلیه را انجام دهند. همچنین بیماری ‌های کلیوی عوارضی همچون آنمی دارند که آن هم ضعف و خستگی در بدن ایجاد می کند.

۲. مشکل در خواب

اگر دچار علائم اختلال کلیه شده‌ اید احتمال بروز اختلال خواب و بیداری های شبانه در شما بیشتر می شود.

علت این امر عدم عملکرد صحیح کلیه در انجام تصفیه خون است. به علت وجود مشکلات کلیوی، سموم در بدن باقی مانده و از بدن خارج نمی‌ شوند.

بنابراین به خواب رفتن با دشواری همراه خواهد بود. زنان با اضافه وزن هم در معرض ابتلا به بیماری های مزمن کلیوی و آپنه خواب هستند.

۳. خشکی و خارش پوست

کلیه ها مسئول جریان یافتن مایعات سالم و مفید در بدن هستند. مایع اضافی از سلول های قرمز خون جدا شده و بنابراین پوست سالم می ماند.

در صورت بروز اختلالات کلیوی، فرد دچار خشکی و خارش پوست می شود. معمولاً در مراحل اولیه بیماری ها این مشکل دیده می شود.

پوست دچار خارش و خشک از علائم بیماری کلیوی است. این مشکل وقتی آشکار می شود که کلیه ها نتوانند توازن بین مواد مغذی و مواد معدنی را در خون حفظ کنند.

بیشتر بخوانید : نارسایی کلیه چیست؟

بیماری کلیه در زنان

۴. احساس نیاز به دفع مکرر ادرار

این علامت بیماری کلیه هم در مردان و هم زنان شایع است. کلیه ها جریان ادرار را در بدن تنظیم می کنند. در صورت بروز اختلال عملکرد در این عضو، نیاز مکرر به دفع ادرار ایجاد می شود.

در این صورت فرد چندین بار در طول شب بیدار شده و به دستشویی می رود. تکرر ادرار یکی از علائم آشکار بیماری های کلیوی است و نباید نادیده گرفته شود.

۵. خون در ادرار

اگر در ادرار خون مشاهده شد نشان دهنده مشکلی جدی مرتبط با کلیه ها است. کلیه سلول های خونی بدن را از تصفیه ضایعات ایجاد کننده ادرار حفظ می ‌کند. اگر عملکرد کلیه به درستی انجام نشود آن سلول های خونی از کلیه نشت کرده و وارد ادرار می شوند.

خون در ادرار علامتی خطرناک است و برای فرد مشکل ساز خواهد بود. گاهی اوقات این مشکل نشانه وجود تومور، سنگ کلیه و عفونت جدی کلیه است.

بیشتر بخوانید : روش ها و درمان های خانگی سنگ کلیه

۶. ورم پا و مچ پا

در مراحل اولیه اختلال عملکرد کلیه، فرد دچار ورم پا و مچ پا می شود. علت این امر فاکتورهای مختلفی از جمله حبس سدیم در بدن است.

کم کاری کلیه یا مشکل در عملکرد آن هم منجر به حبس سدیم می‌ شود. این مسئله سبب ورم مچ پا و پایین پا خواهد شد و بنابراین ریسک بروز بیماری ‌های قلبی و عروقی هم افزایش می یابد.

۷. ادرار کف آلود

بیماری های کلیوی در زنان سبب ادرار کف آلود می شود. این علامت در زنان بیشتر از مردان دیده شده و علت آن فاکتورهایی است که زنان را بیشتر درگیر می کند. بافت کف آلود ادرار یعنی وجود حباب در ادرار که تا زمان آب ریختن از بین نمی رود.

بنابراین ادرار کف آلود نشانه وجود پروتئین در ادرار بوده که علت آن عدم تصفیه صحیح مواد مغذی از خون توسط کلیه ها است.

در صورت مشاهده هر کدام از علائم گفته شده حتما با پزشک خود مشورت کنید.

در صورت مشاهده هر کدام از علائم گفته شده حتما با پزشک مشورت کنید. اگر در تهران هستید می توانید برای اطلاع از خدمات کلینیک اورولوژی الهام با ما تماس بگیرید. کلینیک اورولوژی الهام واقع در غرب تهران تیمی از بهترین متخصصین را گرد آورده آورده تا مراقبت های جامعی را برای افراد مبتلا به مشکلات اورولوژیکی ارائه دهد.

برای دریافت مشاوره و یا نوبت حضوری برای درمان زائده های پوستی، با شماره تلفن های : ۰۲۱۸۸۰۷۳۱۳۶ و یا از طریق تماس تلفنی و یا واتساپ با شماره ۰۹۳۳۷۸۳۶۸۲۰ در تماس باشید.
سایر شماره تماس های کلینک : 02188591523 و 02188591358
آدرس ما را در صفحه تماس با ما مشاهده کنید.

دریافت مشاوره و یا نوبت حضوری
امکان برقرار تماس از طریق شماره موبایل 09304182098

به صورت تلفنی و یا ارسال پیام واتساپ و تلگرام در هر ساعتی از شبانه روز

دیدگاه خود را بنویسید

0 دیدگاه در مورد "7 علامت زودهنگام بیماری کلیه در زنان" ثبت شده
    اولین دیدگاه و یا پرسش را از طریق فرم بالا ثبت کنید 👆😍