میل جنسی و بیماری کلیه

.

تمایلات جنسی اجزای جسمی و عاطفی داشته که هر دو می توانند تحت تأثیر بیماری مزمن کلیه قرار گیرند. بیماری کلیوی در بدن باعث ایجاد تغییرات شیمیایی شده که بر گردش خون، عملکرد اعصاب، هورمون ها و سطح انرژی تأثیر می گذارد. به همین دلیل بین میل جنسی و بیماری کلیه ارتباط وجود دارد.

همچنین تمام شرایط اساسی پزشکی مانند فشار خون بالا یا دیابت که منجر به بیماری کلیه می شوند نیز می توانند بر میل جنسی مردان تأثیر بگذارند.

آیا برای برقراری رابطه جنسی بیش از حد خسته اید؟

خستگی از شایع ترین علائم مردانی است که بیماری کلیوی دارند. در مراحل اولیه بیماری مزمن کلیه مقدار کمی مواد زائد و مایعات در بدن باقی می ماند که منجر به ایجاد احساس خستگی و لاغری می شود.

too tires to have sex

پزشک می تواند برای تعیین میزان عملکرد کلیه آزمایشاتی انجام دهد. اگر در مراحل بعدی و یا مرحله نهایی بیماری مزمن کلیه هستید پزشک احتمالاً شما را به یک متخصص تغذیه کلیه ارجاع خواهد داد.

متخصص تغذیه به منظور محدود کردن میزان مواد زائد جمع شده در بدن برای شما و مبارزه با کاهش میل جنسی به دلیلی بیماری کلیه یک رژیم غذایی مناسب کلیه فراهم خواهد کرد.

هرچه مواد زائد و مایعات کمتری در سیستم شما باشد احساس بهتری خواهید داشت.

افراد مبتلا به بیماری کلیوی مرحله نهایی پس از جلسه همودیالیز احساس خستگی می کنند. اگر همودیالیز را تازه شروع کرده اید احتمالاً چندین جلسه طول خواهد کشید تا بدن خود را با این درمان تطبیق دهد.

درباره خستگی مداوم باید با پزشک و متخصص تغذیه کلیه صحبت کنید. پزشک می تواند در درمان دیالیز یا داروهای شما تغییراتی ایجاد کند.

متخصص تغذیه کلیه نیز می تواند به شما در کنترل مصرف مواد غذایی و مایعات و ایجاد هرگونه تغییر لازم کمک کند.

میل جنسی کم و بیماری کلیه

هورمون ها مواد شیمیایی تولید شده توسط سیستم غدد درون ریز بدن هستند و نقش مهمی در ایجاد احساس تمایل جنسی دارند. کلیه ها بخشی از سیستم غدد درون ریز هستند.

غدد فوق کلیوی که در بالای هر کلیه قرار دارند هورمون هایی خاص تولید می کنند. اگر سطح هورمون از تعادل خارج شود احتمالاً تمایل جنسی کاهش خواهد یافت.

پزشک با انجام آزمایش خون می تواند عدم علاقه به رابطه جنسی به دلیل تغییر سطح هورمون را مشخص کند و احتمالاً برای رساندن این سطح به حد معمول دارو تجویز خواهد کرد.

اختلال عملکرد نعوظ و بیماری کلیه

اختلال عملکرد نعوظ که معمولاً ناتوانی جنسی نامیده می شود بر بسیاری از مردان و حتی افراد بدون بیماری کلیوی نیز تأثیر می گذارد.

تخمین زده می شود 20 تا 30 میلیون مرد در ایالات متحده آمریکا ناتوانی جنسی دارند. اختلال عملکرد نعوظ هنگامی که رگ های خونی و اعصاب آلت تناسلی آسیب ببینند رخ می دهد.

آلت تناسلی بدون جریان خون مناسب نمی تواند نعوظ را حفظ کند.

دیابت و فشار خون بالا بر جریان خون تأثیر گذاشته و رگ های خونی را ضعیف می کنند. در صورت داشتن هریک از این شرایط برای جلوگیری از آسیب بیشتر برنامه درمانی پزشک را دنبال کنید.

گاهی اختلال نعوظ عارضه جانبی مصرف داروهاست، به خصوص داروهایی که برای کنترل فشار خون مصرف می شوند.

در صورت ابتلا به ناتوانی جنسی با پزشک صحبت کنید. پزشک می تواند در داروهای شما تغییراتی ایجاد کرده و یا برای این مشکل یک درمان پیشنهاد کند.

در این لینک در خصوص روش های درمان اختلال نعوظ بیشتر بخوانید.

تأثیرات روانشناختی بیماری مزمن کلیه بر مردان

رابطه جنسی تنها مربوط به مقاربت جنسی نیست و احساسات و چگونگی ابراز آن ها را نیز دربر می گیرد.

احساس جذاب یا زیبا به نظر رسیدن با ایجاد تغییرات غیرمنتظره در بدن مختل شده و این می تواند بر نحوه تعامل افراد با دیگران و توانایی آن ها در ایجاد روابط صمیمی تأثیر بگذارد.

ظاهر بدن، میلی جنسی و بیماری کلیه

در بدن افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیه تغییراتی نامطلوب مانند بوی دهان و بدن، تغییرات ظاهری، افزایش وزن یا رشد موهای غیرمعمول روی صورت یا بدن ایجاد شده که باعث می شود فرد احساس کند جذابیت کمتری دارد.

مردانی که همودیالیز انجام می دهند نسبت به ظاهرشان با لوله های رابط احساسی ناخوشایند داشته و مردانی که دیالیز صفاقی انجام می دهند نگران اندازه شکم خود هستند.

درباره هرگونه تغییر جسمی ناراحت کننده با شریک زندگی خود و کادر درمان صحبت کنید. برخی از تغییرات جسمی موقت بوده اما برخی دیگر احتمالاً نشان دهنده عوارض پزشکی هستند.

نگرانی و استرس، میل جنسی و بیماری کلیه

مردان مبتلا به بیماری مزمن کلیه گاهی احساس نگرانی، اضطراب و افسردگی می کنند. این طبیعی است اما این احساسات باعث از بین رفتن انرژی و کاهش علاقه به فعالیت ها از جمله رابطه جنسی می شوند.

اگر احساس افسردگی یا غم بیش از دو هفته طول کشید سریعاً به پزشک اطلاع دهید.

ترس، میل جنسی و بیماری کلیه

برخی از مردان می ترسند فعالیت جنسی برای وضعیت آن ها و یا برای شریکشان مضر باشد. درباره نگرانی های خود با پزشک صحبت کنید.

در موارد بسیار نادر نمی توانید رابطه جنسی داشته باشید اما حتی بدون رابطه نیز فعالیت هایی مانند لمس کردن، بغل کردن و بوسیدن باعث ایجاد احساس صمیمیت و نزدیکی می شود.

متخصصان رابطه جنسی می توانند برای بیان احساسات جنسی روش هایی جایگزین توصیه کنند.

بیشتر بخوانید: غلبه بر اضطراب عملکرد جنسی

دریافت پشتیبانی

تیمی متشکل از کادر درمان برای پاسخگویی به سؤالات احتمالی همراه شما خواهد بود. به عضویت در یک گروه پشتیبانی حضوری یا آنلاین فکر کرده و با افراد دیگری که شرایطی مشابه دارند صحبت کنید.

اگر به دنبال راه هایی برای بهبود سلامت جنسی خود هستید متخصصین ما در کلینیک اورولوژی الهام در شهرک غرب می توانند بررسی های لازم را انجام داده و بهترین توصیه های درمانی را به شما ارائه دهند.

برای تنظیم نوبت ملاقات با دکتر علی حاجب با کلینیک الهام تماس بگیرید.

تلفن ثابت

۰۲۱۸۸۵۹۱۵۲۳

۰۲۱۸۸۰۷۳۱۳۶

۰۲۱۸۸۵۹۱۳۵۸

تلفن همراه

۰۹۳۳۷۸۳۶۸۲۰

آدرس:

تهران، شهرک غرب، بلوار فرحزادی، دویست متر بالاتر از بلوار دادمان، کوچه ناخدا محتاج، انتهای بن بست، پلاک یک، طبقه یک

دریافت مشاوره و یا نوبت حضوری
امکان برقرار تماس از طریق شماره موبایل 09304182098

به صورت تلفنی و یا ارسال پیام واتساپ و تلگرام در هر ساعتی از شبانه روز

دیدگاه خود را بنویسید

0 دیدگاه در مورد "میل جنسی و بیماری کلیه" ثبت شده
    اولین دیدگاه و یا پرسش را از طریق فرم بالا ثبت کنید 👆😍