پزشک متخصص اختلال نعوظ

پزشک متخصص اختلال نعوظ در تهران

اختلال نعوظ چیست

اختلال نعوظ به معنای ناتوانی در رسیدن به نعوظ و حفظ آن برای شرکت در فعالیت های جنسی است.

این مشکل در صورتی که گاه به گاه اتفاق بیافتد نگران کننده نیست، اما اختلال نعوظ مکرر نشانه ابتلا به یک بیماری یا مشکلات عاطفی مربوط به رابطه بوده و باید در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

اختلال نعوظ بسیار رایج بوده و تقریبا از هر 10 مرد یک نفر در زندگی خود با این مشکل مواجه می شود. در اکثر موارد، اختلال نعوظ نشانه یک بیماری زمینه ‌ای دیگر مانند بیماری های عروقی یا اختلال عصبی است.

بسیاری از مردان نمی خواهند درباره این موضوع حساس صحبت کنند، اما هرگز نباید اختلال نعوظ را نادیده گرفت.

در اکثر موارد، درمان و رفع این مشکل ساده ‌تر از چیزی است که بسیاری از مردان تصور می‌ کنند، زیرا اختلال نعوظ معمولا علامت یک مشکل اساسی است.

علت اختلال نعوظ

اختلال نعوظ ناشی از مشکلات مکانیکی یا فیزیکی، زمانی رخ می دهد که خونی که به آلت تناسلی می رود (برای نعوظ) به میزان قابل توجهی کاهش یافته یا مسیر آن مسدود می ‌شود.

به طور کلی، دو دلیل اصلی احساسی و بیولوژیکی برای این کاهش جریان خون وجود دارد.

درمان صحیح اختلال نعوظ به علت اصلی آن بستگی دارد، اما در بسیاری از موارد عوامل فیزیکی و عاطفی منجر به بروز این مشکل می شوند.

رایج ترین علل روانی اختلال نعوظ

  • اضطراب عملکرد
  • افسردگی یا استرس
  • مشکلات خانوادگی یا روابط
  • اختلال استرس پس از سانحه
  • اختلالات خواب
  • اعتیاد یا سوء مصرف مواد مخدر و الکل
درمان اختلال نعوظ

رایج ترین علل فیزیکی اختلال نعوظ

  •  بیماری های قلبی عروقی
  • مشکلات قلبی
  • دیابت
  • فشار خون بالا
  • کلسترول بالا
  • سطح پایین تستوسترون
  • چاقی

چگونه یک پزشک متخصص درمان اختلال نعوظ پیدا کنیم

اختلال نعوظ یک وضعیت پزشکی بسیار رایج است که سالانه بیش از 3 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. خبر خوب این است که برنامه های درمانی مختلف و پزشکان زیادی برای رفع این مشکل وجود دارند.

گاهی تصمیم‌ گیری برای انتخاب بهترین گزینه درمانی و اینکه با چه کسی برای رفع نگرانی‌ های خود صحبت کنید دشوار است و باعث می ‌شود بسیاری از مردان درمان را به تعویق بیندازند یا به طور کلی از آن اجتناب کنند.

مطالعه ای که بر روی شش میلیون مرد مبتلا به اختلال نعوظ انجام شد نشان می دهد که تنها یک چهارم آن ها واقعا تحت درمان قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید : معرفی قرص ها و داروهای اختلال نعوظ و افزایش فشار خون

برای اختلال نعوظ به کدام پزشک متخصص مراجعه کنیم

به طور کلی می توان برای مشکلات ناباروری مردان ابتدا از یک پزشک مراقبت های اولیه کمک گرفت و برای تشخیص و درمان مشکلات پیچیده تر به متخصص غدد یا اورولوژی مراجعه کرد.

متخصص اورولوژی چگونه بیمار را معاینه می کند

متخصص اورولوژی در زمینه درمان مشکلات دستگاه تناسلی و مجاری ادراری مردان آموزش های تخصصی دیده ست.

این پزشکان عمدتا تشخیص و درمان مشکلاتی مانند سنگ کلیه سرطانی، بیماری های کلیوی، بیماری مجاری ادراری، اختلال مثانه، عفونت ها و مشکلات عضلانی لگن و همچنین درمان ناباروری مردان و اختلال نعوظ را بر عهده دارند.

پزشک ابتدا درباره سابقه پزشکی بیمار سوالاتی خواهد پرسید. نگرانی های رایجی که درباره آن ها صحبت می شود در ادامه آورده شده اند:

  • علت اختلال نعوظ
  • پایداری اختلال
  • گزینه های درمانی موجود
  • عوارض جانبی و نحوه پاسخ بیمار به آن ها

متخصصان اورولوژی همچنین آزمایشات خاصی از جمله موارد زیر را برای مشاهده مرحله اختلال نعوظ و علل آن تجویز خواهند کرد:

  • تست ورم شبانه آلت تناسلی (NPT)
  • آزمایش خون برای بررسی سطح هورمون
  • سونوگرافی آلت تناسلی

لازم به ذکر است برای انجام آزمایش NPT باید یک شب در بیمارستان بستری شوید.

متخصصان از حسگرهایی مخصوص برای بررسی میزان و شدت نعوظ های غیرارادی هنگام خواب استفاده کرده و برای یافتن هرگونه ناهنجاری در داخل غدد پروستات معاینه دیجیتال رکتوم انجام می دهند.

متخصص اورولوژی داروهای لازم را برای درمان مشکل تجویز کرده و درمان های تهاجمی مانند ایمپلنت و جراحی را نیز انجام می دهند.

بهترین دکتر اختلال نعوظ در تهران

چه زمانی باید به پزشک متخصص اختلال نعوظ مراجعه کرد

در شرایط زیر لازم است به پزشک متخصص اختلال نعوظ مراجعه کنید:

  • علاوه بر علائم اختلال نعوظ، علائم بیماری های دیگر را نیز تجربه کنید.
  • به یک بیماری زمینه ای مانند دیابت یا بیماری عروق کرونر مبتلا باشید.
  • نعوظ کافی نداشته باشید و متوجه انزال دیررس یا تاخیری در حین رابطه جنسی شوید.

بیشتر بخوانید : کمک شاک ویو تراپی به اختلال نعوظ و درمان آن

درمان اختلال نعوظ

درمان اختلال نعوظ به عامل ایجاد مشکل بستگی دارد. اختلال نعوظ معمولا با سبک زندگی مرتبط است، در نتیجه تغییراتی ساده مانند کاهش وزن اضافی، قطع مصرف مواد مخدر، الکل و سیگار، انجام ورزش و فعالیت های مرتبط به درمان اختلال نعوظ کمک خواهد کرد.

هنگامی که مشکلات عاطفی یا مسائل مربوط به رابطه علت بروز اختلال نعوظ باشند لازم است تحت درمان قرار بگیرید یا مشاوره دریافت کنید.

برخی داروهای تجویزی مفید نیز برای درمان اختلال نعوظ در دسترس هستند.

بهترین دارو برای هر فرد به سلامت عمومی و مجموعه ای از عوامل دیگر بستگی دارد. قبل از مصرف داروها برای درمان اختلال نعوظ لازم است با پزشک مشورت کنید.

گزینه های جراحی نیز در دسترس هستند که برای اصلاح رگ های خونی آسیب دیده یا قرار دادن ایمپلنت آلت تناسلی انجام می شوند.

معمولا زمانی از ایمپلنت‌ ها استفاده می ‌شود که سایر درمان‌ ها در بهبود عملکرد آلت تناسلی بی ‌اثر بوده باشند. درباره درمان مناسب برای شرایط فردی خود بهتر است با پزشک صحبت کنید.

برخی از داروها با داروهای مورد استفاده برای درمان اختلال نعوظ تداخل دارند. از این رو برای جلوگیری از بروز عوارض، ضروری است که درباره تمام داروهای مصرفی با پزشک صحبت کنید.

متخصص اختلال نعوظ در تهران

روش های موثر برای درمان اختلال نعوظ

امروزه درمان های مختلفی برای مقابله با اختلال نعوظ وجود دارد. بنابراین اگر از ناتوانی جنسی رنج می برید لازم است که به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بهترین روش درمان فردی برایتان تجویز شود.

سایر روش های درمان اختلال نعوظ در مردان عبارتند از:

ایمپلنت های جراحی

اگر سایر درمان‌ های اختلال نعوظ موفقیت ‌آمیز نباشند، یا در صورتی که فرد آسیب نخاعی یا بیماری عصبی داشته باشد از ایمپلنت های جراحی استفاده می شود.

پروتز malleable که برای برقراری رابطه جنسی به آلت تناسلی شکلی طبیعی می دهد یکی دیگر از مواردی است که برای درمان ناتوانی جنسی استفاده می شود.

هورمون درمانی

این روش به معنای کاهش سطح تستوسترون است. ابتدا باید به بیمارستان مراجعه کنید و با انجام آزمایش خون مشخص می شود که سطح تستوسترون طبیعی است یا خیر. سطح پایین تستوسترون به ندرت منجر به ناتوانی جنسی می شود.

انتظار می رود که هورمون درمانی که به شکل پدهایی روی پوست قرار می گیرند و یا ژل یا داروهای تزریقی میل جنسی را افزایش دهد، اما بسیار نادر است که این روش درمانی در رفع سایر مشکلات نقش داشته باشد.

تزریق به آلت تناسلی

در این روش دارو برای نعوظ مستقیما وارد بدن می شود. میزان موفقیت این نوع درمان ناتوانی جنسی تقریبا 85 درصد بوده و برای مردانی که قادر به مصرف داروهای خوراکی نیستند مناسب است.

هرچند این روش عوارض جانبی بالقوه ای مانند نعوظی که بیش از 4 ساعت طول می کشد (پریاپیسم) داشته و نیاز به مراقبت های پزشکی دارد. تمایل به سیگار کشیدن نیز یکی دیگر از عوارض جانبی این روش درمانی است.

بهترین دکتر برای درمان نعوظ در تهران

وکیوم درمانی

وکیوم تراپی نیز یکی از روش های بسیار رایج برای درمان اختلال نعوظ در مردان است. در این تکنیک یک سیلندر پلاستیکی بر روی آلت تناسلی قرار گرفته و هوا از درون سیلندر خارج می ‌شود.

در نتیجه خون جریان یافته و به داخل دستگاه پمپاژ می شود و نعوظ رخ می دهد. برای حفظ نعوظ لازم است نوار الاستیکی که روی پایه دستگاه قرار دارد را بچرخانید.

فیزیوتراپی

متخصص فیزیوتراپی ابتدا ناتوانی جنسی را تشخیص داده و سپس برای غلبه بر این مشکل ورزش هایی مانند تمرینات کگل تجویز می کند.

داروهای خوراکی

برخی داروهای خوراکی وجود دارند که برای درمان اختلال نعوظ در سراسر جهان تجویز می شوند.

ژله خوراکی سیلدنافیل کاماگرا که یکی از مهارکننده های فسفودی استراز 5 است برای درمان اختلال نعوظ استفاده می شود. سیلدنافیل 100 عملکرد آنزیمی به نام فسفودی استراز نوع 5 را به راحتی مهار می کند.

یکی از مناطقی که این آنزیم اثر می کند آلت تناسلی است. تادالافیل یک داروی تجویزی است که برای تسکین علائم اختلال نعوظ استفاده می شود. سیالیس را می توان به تنهایی یا همراه با سایر داروها استفاده کرد.

لطفا قبل از مصرف هر گونه دارو یا انتخاب درمان برای اختلال نعوظ با پزشک تماس بگیرید.

اگر از اختلال نعوظ رنج می برید و به دنبال راه حلی برای درمان مشکل هستید می توانید به کلینیک اورولوژی الهام مراجعه کنید و برای رسیدگی به علت خاص اختلال نعوظ برنامه های درمانی سفارشی دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره و یا نوبت حضوری برای درمان زائده های پوستی، با شماره تلفن های : ۰۲۱۸۸۰۷۳۱۳۶ و یا از طریق تماس تلفنی و یا واتساپ با شماره ۰۹۳۳۷۸۳۶۸۲۰ در تماس باشید.
سایر شماره تماس های کلینک : 02188591523 و 02188591358
آدرس ما را در صفحه تماس با ما مشاهده کنید.

دریافت مشاوره و یا نوبت حضوری
امکان برقرار تماس از طریق شماره موبایل 09304182098

به صورت تلفنی و یا ارسال پیام واتساپ و تلگرام در هر ساعتی از شبانه روز

دیدگاه خود را بنویسید

0 دیدگاه در مورد "پزشک متخصص اختلال نعوظ" ثبت شده
    اولین دیدگاه و یا پرسش را از طریق فرم بالا ثبت کنید 👆😍