رابطه کاهش وزن و درمان اختلال نعوظ

آیا رابطه ای میان کاهش وزن و بهبود مشکل اختلال نعوظ مردان وجود دارد؟ بر اساس تخمین حدود 30 میلیون مرد آمریکایی اختلال نعوظ را تجربه خواهند کرد.

با این حال هنگامی که در رسیدن به نعوظ و حفظ آن مشکل داشته باشید هیچ آماری شما را آرام نخواهد کرد. در اینجا می توانید درباره چاقی که یکی از دلایل شایع این بیماری است و اقداماتی که می توانید برای کاهش وزن و درمان اختلال نعوظ انجام دهید اطلاعات کسب کنید.

علائم اختلال نعوظ

علائم این بیماری به طور کلی قابل تشخیص هستند:

• به طور ناگهانی قادر به رسیدن به نعوظ یا حفظ آن نخواهید بود.
  • همچنین احتمال کاهش میل جنسی وجود دارد.

علائم اختلال نعوظ دوره ای است و احتمال دارد برای چند روز یا هفته آن ها را تجربه کرده و سپس علائم برطرف شوند.

در صورت بازگشت اختلال نعوظ و یا مزمن شدن شرایط به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

بیشتر بخوانید: روش های درمان اختلال نعوظ

علل اختلال نعوظ

اختلال نعوظ در هر سنی می تواند بر مردان تأثیر بگذارد اما این مشکل معمولاً با افزایش سن شایع تر خواهد شد.

اختلال نعوظ در اثر مشکلات عاطفی یا جسمی یا ترکیبی از این دو ایجاد می شود. علل جسمی اختلال نعوظ در مردان مسن شایع تر بوده و در مردان جوان معمولاً مسائل عاطفی علت این بیماری است.

برخی شرایط جسمی می توانند مانع جریان خون به سمت آلت تناسلی شوند بنابراین یافتن علت دقیق نیازمند زمان و صبر کافی است.

اختلال نعوظ احتمالاً ناشی از عوامل زیر خواهد بود:

• آسیب یا دلایل جسمی مانند آسیب نخاعی یا وجود بافت اسکار داخل آلت تناسلی
  • برخی درمان های خاص سرطان پروستات یا پروستات بزرگ شده
  • بیماری هایی مانند عدم تعادل هورمونی، افسردگی، دیابت یا فشار خون بالا
  • داروهایی مانند داروهای غیرمجاز، داروهای فشار خون، داروهای قلبی یا داروهای ضد افسردگی
  • دلایل عاطفی مانند اضطراب، استرس، خستگی یا مشکل در رابطه
  • مسائل مربوط به سبک زندگی مانند مصرف زیاد الکل، استعمال دخانیات یا چاقی

چاقی و اختلال نعوظ

چاقی خطر ابتلا به بیماری یا شرایط بسیاری از جمله اختلال نعوظ را افزایش می دهد. مردانی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند  بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های زیر قرار دارند:

• بیماری قلبی
  • آترواسکلروز
  • کلسترول بالا

تمام این شرایط به تنهایی می توانند منجر به اختلال نعوظ شوند اما احتمال بروز این مشکل در صورت چاق بودن بسیار بیشتر است.

پس کاهش وزن یکی از راه های مقابله با اختلال نعوظ خواهد بود.

کاهش وزن و درمان اختلال نعوظ

کاهش وزن یکی از بهترین راه ها برای مقابله با اختلال نعوظ و بازگرداندن عملکرد طبیعی نعوظ است. بر اساس یک مطالعه:

• بیش از 30 درصد مردانی که در مطالعه کاهش وزن شرکت کرده بودند عملکرد جنسی طبیعی خود را بدست آوردند.
  • این مردان در یک دوره 2 ساله به طور متوسط ​​33 پوند وزن کم کردند. در این مردان شاخص های اکسیداتیو و التهابی نیز علاوه بر وزن کاهش یافت.
  • در مقایسه، تنها 5 درصد از افراد گروه کنترل مجدد عملکرد نعوظ را بدست آوردند.

محققان برای کمک به کاهش وزن افراد از هیچ دارو و روش درمانی استفاده نکردند. درعوض مردان این گروه روزانه 300 کالری کمتر مصرف کرده و فعالیت بدنی هفتگی خود را افزایش دادند.

روش خوردن کمتر و تحرک بیشتر می تواند برای مردانی که به دنبال کاهش وزن و درمان اختلال نعوظ و سایر مشکلات جسمی هستند بسیار مفید باشد.

افزایش عزت نفس و سلامت روان نیز در مردانی که وزن کم می کنند یک امتیاز محسوب می شود. در کل اگر به دنبال پایان دادن به اختلال نعوظ هستید این روش ها عالی هستند.

بیشتر بخوانید: رعایت 6 قانون برای درمان اختلال نعوظ

اگر در عملکرد نعوظ مشکلی وجود دارد برای صحبت با پزشک اورولوژیست یک قرار ملاقات تنظیم کنید. این بیماری علل احتمالی بیشماری دارد اما بسیاری از آن ها به راحتی قابل شناسایی و درمان هستند.

برای تنظیم نوبت ملاقات با دکتر علی حاجب با کلینیک الهام تماس بگیرید.

0 دیدگاه در مورد "رابطه کاهش وزن و درمان اختلال نعوظ" ثبت شده