عکس زگیل تناسلی زنان

اگر به زگیل تناسلی دچار شده اید، بدانید که شما تنها نیستید. زگیل تناسلی (کندیلوماتا آکومینات) بسیار شایع است. در این مطلب می توانید عکس زگیل تناسلی زنان را مشاهده کتید تا در صورت مشکوک بودن به ابتلا به این مشکل برای درمان آن اقدام کنید. همچنین در مورد درمان زگیل تناسلی زنان توضیحاتی را خدمت شما خواننده عزیز ارائه خواهیم داد.

بیشتر موارد زگیل تناسلیوسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود. بیش از 120 نوع HPV وجود دارد، اما نوع 6 و 11 هستند که باعث ایجاد زگیل های تناسلی می شوند؛ اما در ابتلا به سرطان رحم در زنان دخیل نیستند.

تصاویر زگیل تناسلی زنان

عکس زگیل تناسلی زنان:

عکس زگیل تناسلی زنان
عکس واضح از زگیل تناسلی زنان

درمان زگیل تناسلی زنان

اگر زگیل های شما برایتان ناراحتی ایجاد نکنند، ممکن است نیازی به درمان زگیل تناسلی زنان نداشته باشید. اما اگر خارش، سوزش و درد دارید و یا نگران انتشار عفونت هستید، پزشک می تواند به شما کمک کند تا با استفاده از دارو یا سایر روش های رایج در درمان زگیل تناسلی زنان، بیماری را از بین ببرید.

درمان زگیل تناسلی زنان با دارو

درمان زگیل تناسلی زنان که می تواند مستقیماً روی پوست شما اعمال شود شامل موارد زیر است:

ایمیکویمود (آلدارا ، زایکلارا). این پماد توانایی سیستم ایمنی بدن شما را در مبارزه با زگیل های تناسلی تقویت می کند.. زمانی که کرم روی پوست شما است، از تماس جنسی خودداری کنید. ایمیکویمود ممکن است عملمرد کاندوم را ضعیف کرده و به پوست شریک جنسی شما آسیب برساند.

یکی از عوارض احتمالی این پماد قرمزی پوست است. عوارض جانبی دیگر ممکن است شامل تاول، درد، سرفه، بثورات و خستگی باشد.

پودوفیلین و پودوفیلوکس (کندیلوکس). پودوفیلین یک رزین گیاهی است که بافت زگیل تناسلی زنان را از بین می برد. معمولا پزشک از این محلول برای درمان زگیل تناسلی زنان استفاده می کند، اما شما می توانید خودتان از این محلول در خانه استفاده کنید.

هرگز پودوفیلوکس را به صورت داخلی استفاده نکنید. بعلاوه، این دارو برای استفاده در دوران بارداری توصیه نمی شود. عوارض جانبی می تواند شامل آسیب پوستی، زخم یا درد باشد.

اسید تری کلرواستیک. این روش شیمیایی درمانی زگیل تناسلی زنان، زگیل ها را می سوزاند  و می تواند برای درمان زگیل های داخلی هم مورد استفاده قرار بگیرد. عوارض جانبی می تواند شامل تحریک خفیف پوست، زخم یا درد باشد.

سینکاتچینز. این کرم برای درمان زگیل های تناسلی درون کانال مقعدی یا اطراف آن استفاده می شود. عوارض جانبی آن مواردی مانند قرمزی پوست، خارش یا سوزش و درد اغلب خفیف است.

زگیل تناسلی

اخطار بسیار مهم در مورد درمان زگیل تناسلی زنان:

به هیچ وجه سعی نکنید برای درمان زگیل تناسلی زنان از داروهای رایج برای درمان زگیل های معمولی استفاده کنید. این داروها برای استفاده در ناحیه تناسلی در نظر گرفته نشده اند.

سایر روش های درمان زگیل تناسلی زنان

ممکن است برای از بین بردن زگیل های بزرگ تر، زگیل هایی که به داروها پاسخ نمی دهند یا در صورت بارداری و یا زگیل هایی که ممکن است کودک در حین زایمان در معرض آن قرار گیرد، به درمان های جدی تر نیاز داشته باشید. سایر روش های درمان زگیل تناسلی زنان عبارتند از:

انجماد با نیتروژن مایع (سرما درمانی). انجماد با ایجاد تاول در اطراف زگیل تناسلی کار می کند. با بهبود پوست، ضایعات از بین می روند و پوست جدید ظاهر می شود. ممکن است لازم باشد درمان را تکرار کنید. عوارض اصلی این روش درمان زگیل تناسلی زنان شامل درد و تورم است.

الکتروکوتر. در این روش از جریان الکتریکی برای سوزاندن زگیل استفاده می شود. ممکن است بعد از عمل کمی درد و تورم داشته باشید.

جراحی. پزشک شما ممکن است از ابزار خاصی برای جدا کردن زگیل استفاده کند. برای این روش درمان زگیل تناسلی زنان به بی حسی موضعی یا عمومی نیاز دارید و ممکن است بعد از آن احساس درد داشته باشید.

درمان با لیزر. این روش، که از یک پرتوی شدید نور استفاده می کند، می تواند گران باشد و معمولاً برای درمان زگیل های گسترده که به سایر روش های درمانی پاسخ نمی دهند استفاده می شود. عوارض جانبی می تواند شامل زخم و درد باشد.

زگیل تناسلی 10

درمان زگیل تناسلی زنان در خانه

بهتر است برای درمان زگیل های تناسلی به پزشک مراجعه کنید. اما ممکن است بخواهید زگیل های تناسلی خود را در خانه درمان کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درمان زگیل تناسلی زنان، ادامه مطلب را بخوانید.

درمان زگیل تناسلی زنان با سیر

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد استفاده از عصاره سیر روی زگیل های تناسلی می تواند به پاک سازی آنها کمک کند. می توانید عصاره سیر را خریداری کرده و مستقیماً روی زگیل ها بمالید. همچنین می توانید یک تکه گاز را در مخلوطی از سیر و روغن خیس کنید و سپس برای درمان زگیل تناسلی زنان روی آنها اعمال کنید.

درمان زگیل تناسلی زنان با سرکه سیب

سرکه سیب ممکن است زگیل های تناسلی را در خانه درمان کند. عملکرد سرکه سیب در این مورد شبیه به داروهای تجویزی است که از مواد اسیدی برای از بین بردن ویروس استفاده می کنند.

می توانید نوک گوش پاک کن، پنبه یا گاز را در سرکه سیب خیس کنید و آن ر روی زگیل ها بمالید.

درمان زگیل تناسلی زنان با طب سنتی

روغن درخت چای

علاوه بر سایر مزایای برای سلامتی، روغن های اساسی برای استفاده به عنوان عوامل ضد قارچ مورد مطالعه قرار گرفته اند. روغن درخت چای یک روغن اساسی است که مشخص شده است برای استفاده در برابر قارچ و ارگانیسم های دیگر از جمله شپش مفید است. همچنین روغن درخت چای ممکن است در درمان زگیل تناسلی زنان نیز مفید باشد. می توانید یک قطره روغن درخت چای را رقیق کنید (یک قطره روغن را با یک یا دو قطره روغن حامل مانند روغن نارگیل مخلوط کنید) و مستقیماً روی زگیل بمالید.

ممکن است برخی از افراد به روغن درخت چای حساسیت داشته باشند، بنابراین ابتدا مقدار کمی از روغن درخت چای رقیق شده را روی بازوی خود آزمایش کنید. اگر بعد از 24 ساعت هیچ واکنشی مشاهده نشود، استفاده از آن بی خطر است.

روغن درخت چای می تواند تحریک کننده باشد و باعث ایجاد سوزش یا التهاب شود، در واقع به همین دلیل است که اندازه زگیل را کاهش می دهد. روغن درخت چای را از طریق دهان مصرف نکنید. برای درمان زگیل تناسلی زنان باید چندین هفته روغن را به طور مکرر استفاده کنید. در صورت تحریک بیش از حد، استفاده از آن را قطع کنید.

سفلیس

چای سبز

مشخص شده است که چای سبز برای درمان زگیل تناسلی زنان موثر است. چای سبز به صورت ترکیبی در پمادی به نام سینکاتچینز متراکم می شود که با نسخه پزشکی در دسترس است.

همچنین می توانید عصاره چای سبز را خریداری کرده و در منزل با افزودن یک قطره یا دو قطره از آن به روغن نارگیل، از این محلول برای درمان زگیل تناسلی زنان استفاده کنید.

سبزیجات

سبزیجات از چند جهت برای شما مفید هستند. به خصوص سبزیجات ترد مانند:

•کلم

• کلم بروکلی

• جوانه بروکسل

•گل کلم

• کلم پیچ

این سبزیجات حاوی ایندول-3-کاربینول (I3C) هستند که می توانند به درمان زگیل تناسلی زنان کمک کنند. توصیه می شود هر روز 4-5 وعده سبزیجات بخورید.

بیشتر بخوانید: درمان زگیل تناسلی ؛ کرایوتراپی زگیل تناسلی

0 دیدگاه در مورد "عکس زگیل تناسلی زنان" ثبت شده